sobota 6. července 2013

Espressologie (Kristina Springer)

Originální název: The Espressologist
Český název: Espressologie
Autor: Kristina Springer
Počet stran: 190
Nakladatelství: CooBoo, 2012

Anotace: 

Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?

Stručný děj: 

Jane je mladá studentka pracující v kavárně s názvem Café Joe, její práce jí velmi baví a proto začne pozorovat návštěvníky kavárny, zapisovat si co pijí a charakterizovat je. Postupem času už sama odhaduje co by si jaký zákazník rád dal za kávu. Její odhady vycházejí, tak začne experimentovat. Její dobrý kamarád je už dlouho sám a ona se ho pokusí podle druhu kávy, který pije dát dohromady se Simone, kamarádkou. Jejich vztah skvěle klape, tak to zkouší znovu a znovu. Vztahy báječně fungují a Espressologie vynese Jane až na vrchol.

Pocity, Dojmy, Hodnocení: 

O knize jsem toho před jejím přečtením hodně slyšela, proto jsem šla do knihovny s velkým nadšením a s jiskřičkami v očích si jí odnášela domů. Ihned jsem ji začala číst. Musím pochválit autorčin styl psaní, je to velmi čtivé a mě osobně to velmi zaujalo, líbí se mi popisky k jednotlivým kávám vložené do textu, umí ho ozvláštnit a kniha tak nepůsobí obyčejně.

Zaujala mne i obálka, vím, že se říká, nesuď knihu podle obalu, ale to jsem se zatím nenaučila. Obal je zkrátka to první co vidím a podle toho se rozhodnu, zda knihu vezmu do ruky a přečtu si anotaci. Přebal knihy má nápad, je romantický a tajemný zároveň.

Mrzí mě, že má kniha jen 190 stran, myslím,že by se příběh dal rozvést na daleko víc, že byla kniha zbytečně  ošizena o některé části a závěr byl příliš rychlý. Jsem čtenář, který má radši tlustší knihy, děj nesmí být natahován, ale ani rychle utnut. A přesně tuto chybu autorka v závěru udělala, už od poloviny knihy máme
romantickou zápletku hlavní hrdinky, která se nějak nevyvíjí, ale na poslední stránce se rychle vyvine a je konec.

Za to co se o knize říkalo, co jsem slyšela a jaký jsem si udělal obrázek než jsem jí přečetla, za to jak se mi četla a jak to celé dopadlo bych jí ocenila 4 body z celkových 5 bodů. Kniha byla provázena samými pochvalami, ale já jsem na ní své nedostatky našla a proto ubírám ten jeden bodík. Autorka se ale určitě neztratí a těším se na její další díla.

2 komentáře:

  1. Zní to jako milá oddychovka :) Jo, taky mám radši tlustší knížky, ale co taky vymýšlet u takovéto relativně jednoduché romance... Nemá to náhodou i filmové zpracování? Jestli ne, tak tipuju, že se ho dřív či později dočkáme.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda Verunko. :-)
      Filmové zpracování myslim zatím není, ale ráda se ho uvítám :-)

      Vymazat