pondělí 19. srpna 2013

Pečeme: Dokonalý perník

Krásné pondělní ráno. :)

Jedna z věcí, kterou o mně možná ještě nevíte je to, že mám moc ráda pečení. Odpočinu si při tom, baví mě to, ale sladké moc nemusím. Upeču to, trošku ochutnám a zbytek sní někdo jiný. :D Vaření opravdu není moje parketa, ale péct bych mohla denně.  A protože si nikam nepíšu recepty, nemám na to žádný sešit, ale recepty mám uložené v počítači, rozhodla jsem se s vámi o nějaké podělit. Recepty nejsou opsané, vždy něco uberu, přidám, podle chuti. :)




Dnes jsem se rozhodla dát vám sem recept na mnou několikrát odzkoušený báječný perník.

Ingredience:

2 hrnky hladké mouky
1 hrnek polohrubé mouky
2 hrnky mléka
1 hrnek oleje
1 1/2 hrnku cukru
1 čokoládový pudink
2 vejce
1 prášek do perníku
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
3 lžíce kvalitního kakaa
3 lžíce povidel, nebo marmelády

Postup:

Všechny suroviny postupně smícháváme, je jedno v jakém pořadí. Vyšlehané těsto vlijeme na plech vymazaný olejem a vysypaný hladkou moukou. Perník pečeme asi 35 minut ve středně vyhřáté troubě. 

Pozor na velikost plechu. Těsta bude hodně a perník během pečení ještě dost nakyne. Perník můžeme polít čokoládou, ale já osobně jím perník s domácí ušlehanou šlehačkou. 

Doufám, že někomu z vás bude chutnat. :)

1 komentář: