sobota 5. října 2013

Co mě naučila Plzeň

Už je to více než rok, co se dvakrát týdně trmácím sedmdesát kilometrů do školy a ze školy. Za tu dobu mi došlo několik věcí, dost věcí jsem se naučila a už se pomalu začínám nazývat Plzeňačkou. Když přijedu domů, neříkám "V Plzni byla zima" ale větu jsem pozměnila na "U nás byla fakt zima".

Chytám už ty Plzeňský zlozvyky. Jako třeba prodlužování "í" -> Klucí, blbcí a podobně..
Používám taky to šílený "Copa? Kdopa? Jakpa?"
Už dokonce vím, co jšou to "vošouchy" nebo "šůrovat"

Vošouchy..:)
Plzeňáci neví, co je "garniž".. Koukala jsem na ně asi stejně divně, jako oni na mě, když jsem nevěděla, co že jsou to ty "vošouchy"

Žít v Plzni je vážně skvělý, trochu vám to zkazí spisovnou mluvu, ale pořád se tam něco děje.

A teď co že jsem se naučila na intru?

  • Rozkrájet rohlík příborovým nožem, aniž bych z něj měla strouhanku
  • Jíst jogurt polívkovou lžící
  • Poprvé jsem se opravdu opila (a nebylo to hezký..)
  • Zvykla jsem si na to, že písničky co si pustím v pokoji jdou slyšet přes celou chodbu a tak, když si tam takhle vyhrává pět pokojů, je to vážně něco..
  • Utrácet (Všude velký obchody, kde je plno věcí, který prostě potřebuju..)
  • Už chápu, proč mi paní ve škole, když jsem byla odevzdat zápisový lístek, řekla, že můj intr je "Na konečný čtyřky".. Protože všechno v Plzni se točí kolem tramvajových linek
Jsem si jistá, že se ještě plno věcí naučím. :) :-D

7 komentářů:

  1. ... na konečné čtyřky mě pobavilo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Bydlím třičtvrtě hodiny od Plzně a mluvím podobně jako oni. :D Plus ale vím, co je to garniž, to u nás doma normálně používáme. ;)

    Akorát ty tramvaje... vždycky když jedu do Plzně je to něco, co se snad nikdy nenaučím, prostě vidlák. ;)

    Určitě přidávej ještě nějaké články na tohle téma, jsou super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně rychle se to naučíš Leni, viď? :-D My taky garniž normálně používáme.

      S tramvajemi jsem měla taky hrozný problém, ale časem jsem se to naučila. :-)

      Jsem moc ráda, že se ti články líbí, určitě ještě nějaké přidám. :-)

      Vymazat
    2. Nejdeš náhodou na knižní sraz v Plzni, který pořádá laurdes?

      Vymazat
    3. https://www.facebook.com/events/543967482342955/ :) bylo by super, kdybys přišla!

      Vymazat
    4. Leni, tak tenhle datum se mi bohužel vůbec nehodí a neměla bych kde přespat. :( Takže se tam nejspíš neukážu. Ale nebráním se tomu, abychom se klidně někde v Plzni sešly spolu. :-) Ráda Tě poznám. :-)

      Vymazat