neděle 6. října 2013

Co zrovna ty víš o kosmetice?!


Celkově mě na lidech strašně moc štvou předsudky. Vadí mi, když mě někdo pořádně nezná, ale už si na mě udělal názor. První dojem není nic špatného, každý z nás si o člověku udělá nějaký obrázek, ale já dávám tomu druhému možnost, aby mě utvrdil v tom, co si o něm myslím, nebo aby můj názor změnil. Ale pokud si lidé jedou tu svou, nic neslyší, nevidí a nehodlají měnit svůj názor, nic nenaděláte.

Často se mi stává, že vidím slečny řešit kosmetiku, myslí si, jak všechno ví, ale když je tak poslouchám, občas opravdu lituji jejich pleti, protože pokud budou takhle pokračovat dál, ve třiceti bude jejich pleť vypadat na šedesát.


Když se takhle baví někdo v mém okolí o kosmetice a myslí si, že je vážně skvělý, když si na pleť nanese jenom pudr a tím to končí, pokusím se poradit a vysvětlit, že pudr pleť vysušuje a že pleti samotný moc neprospívá.
Občas se mi stane, že se na mě slečna jen nechápavě podívá a řekne "A co ty jako víš o kosmetice? Vždyť se nemaluješ."

Vždyť přece to, že nejsem zmalovaná jak porcelánová panenka, nemám na sobě make-upovou masku a silně nalíčené oči, neznamená že nerozumím kosmetice. Nepotřebuji vypadat uměle, abych se cítila dobře. Pokud nemá moje pleť vetší nedostatky, vystačím si s řasenkou, BB creamem a občas tužkou. Pleť ale pravidelně hydratuji, odličuju, zkrátka se o ní starám.

Slečny co znám se zmalují k nepoznání, ale hydratační krém, peeling nebo BIO kosmetika jim nic neříká. A pak se diví, že je jejich pleť problematická.


Mně se ale na rady ohledně líčení nikdo nezeptá, protože si myslí, že ji nerozumím. Takže mé milé krásné bloggerky, děkuji Vám, protože to právě Vy jste mě naučily, jak se o svou pleť starat, díky Vám jsem objevila krásy líčení a BIO kosmetiky.
Velké díky patří hlavně Lucince, Bebe a Evelince. Vy jste mými vzory. :)

9 komentářů:

  1. To je moc hezky napsaný článek, a docela s ním souhlasím. :) Ale ať jdou k šípku, Ty budeš mít v padesáti hezčí pleť.;)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš naprostou pravdu! Tyhle všeználky vážně miluju, i ve svém okolí mám pár takových dam, které kosmetiku řeší horem spodem, ale ty jejich názory - no moje nervy :-)! Nejraději bych řekla, co si myslím :-)

    Moc děkuju! Budu se červenat ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, občas nevím jestli se smát nebo brečet, když je slyším.;-)

      Vymazat
  3. No, já bych to zase vzala z druhé strany. Spousta holek si myslí, že kosmetice rozumí. Ovšem takových lidí je hodně málo. Řekla bych, že jenom dermatologové. My ostatní, ať už s kosmetikou laškující či pracující, toho možná trochu víme, ale stejně, naše pokožka ví nejlíp a kdyby mohla mluvit, asi by se nám to nelíbilo :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky zajímavý pohled na věc Bell.:-) Možná máš pravdu, ale také hodně záleží na tom, zda se ke své pleti chováš nejlíp jak umíš, nebo jestli na ní jen něco napatláš. :-)

      Vymazat
  4. Tak třeba samotný pudr používám poslední dobou já, někdy na krém, někdy i jen samotný. Ale důvod k tomu mám a docela dobrý,a tím je typ mojí pleti, kterou se mi ještě nepodařilo nikdy ničím ani zdánlivě vysušit, naopak - potřebovala bych zhusta odmašťovat, navíc většina make-upů i bbček a tónováků mi nedělá zas tak dobře, a nadto používám pouze čistý rýžový pudr (LeClerc) a žádnou chemickou pudrovou směsku z drogerie.
    Ale přidávám se k ostatním, napsáno hezky a chápu tě :-) Z podobných důvodů, jako píšeš, se už před ostatními takhle nevyslovuju, výjimkou jsou kočky, u kterých vím, že nejsou natolik pyšné, aby odmítly poslechnout si dobře míněné rady a nechat si poradit :) (ačkoli neplatím za žádného kosmetického guru)
    Jo a ještě k těm dermatologům - těm taky není úplně radno baštit každé slovo. Jednak jsem se mnohdy setkala s tím, že nevěděli ani zlomek toho, co (nejen blogerské) kosmetické nadšenkyně, jednak u některých mívám pocit, že jen propagují značky těch firem, se kterými spolupracují, bez ohledu na to, zda ti jejich doporučení opravdu pomůže.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, jsem moc ráda za tvůj názor. Pokud pudr používáš z tohoto důvodu, tak je to něco jiného. :-)
      Přesně tak, taky radím těm slečnám, které vím že to ocení.
      S těmi dermatology jsem na tom stejně, občas mi taky přijde, že jen propagují určité značky a nejde jim o zdraví člověka.

      Vymazat
  5. Súhlasím, že je potrebné sa o svoju pleť aj starať a nielen zakrývať všetky nedostatky, avšak ak je pleť problematická, tak rýchlo sa toho akné zase zbaviť nedá, trvá to roky a to by sme boli potom v porovnaní s dokonalými slečnami fest nedokonalé. Ja sama som akné mala a z toho dôvodu som make-up používala vždy a stále na tom nie som tak, aby som make-up odložila, jednak som svetlý typ pleti, takže nenalíčená vyzerám ako nevyspatá, jednak to akné je stále potrebné trochu korigovať. Nikdy som to však s líčením nepreháňala, snažím sa líčiť jemne ako to len najviac ide, aby to nepôsobilo ako maska, pretože s maskami na ulici sa veru človek stretne dosť často a nevyzerá to nič moc, chlapom sa to vraj tiež nepáči, takže nechápem,v čom je pointa.
    Bianka

    OdpovědětVymazat