úterý 3. prosince 2013

Jak na pravou Vánoční atmosféru? Upečeme perníčky! :)

Krásný den moji mílí..:)

Víte jak to se mnou je.. Teda kromě toho že ujíždím na sushi, kakau, pistáciích a vanilce taky strašně moc miluju Vánoce. To je ten čas světýlek, koled a tlačenicí v obchoďácích, kdyby někdo náhodou nevěděl. :) Tak když už jsem vám osvětlila situaci, tak si taky řekneme, o čem bude dnešní článek.
Jakožto člověk posedlý Vánoci a všeho kolem nich je jasný, že taky peču, víme.. Jako první samozřejmě na řadu přišly perníčky. A nebyla bych to já, abych se s vámi o recept nepodělila. Třeba ho taky zkusíte, nebo poradíte co vylepšit a taky samozřejmě toužím po tom aby jste mi pochválili moje krásný perníčky, tak na to nezapomeňte.. :P*



Ingredience
450 g třtinového cukru 
4 vejce 
120 g medu 
600 - 650 g hladké mouky
perníkové koření
½ lžičky sody 

Postup
Cukr (je možné dát i moučkový, pokud nechcete třtinový), vejce a med vyšleháme do hladké pěny a přidáme ostatní ingredience, ty už doporučuji lehce zamíchat vařečkou (aby jste mohly ten mixér ještě někdy použít) a potom těsto pěkně zpracovat rukama. Vykrájené perníčky pečeme v předehřáté troubě asi na 150 stupňů.
Do těsta je možné přidat ještě kakao, aby bylo tmavší, ale to už je na vás.



Perníčky je možné potřít rozšlehaným vajíčkem ještě před pečením, ale já osobně potírám teplé po vyndání z trouby, zdají se mi pak hezčí a nebo už jsem na to prostě zvyklá. :)


Při pečení perníčky hodně naběhnou, ale mně se v troubě strašně líbily, snad možná i víc než když jsem je vyndala. Tak jsem vám vyfotila i tento proces. :)



Po upečení uložíme perníčky do nějaké krabice a uklidíme před mlsnými jazýčky ostatních členů rodiny. :)
Perníčky jsou samozřejmě po vychladnutí tvrdé. Já dávám do krabice ještě do každého rohu čtvrtku jablka, to by mělo perníčkům pomoct rychleji změknout.


To by bylo ohledně perníčků vše.
Samozřejmě je ještě čeká zdobení, ale to až jindy. ;)

Jaké perníčky doma děláte vy? :)

8 komentářů:

  1. A sakra letos to všechno tak letí. Už je 3. prosince a já nemám napečené perníčky :O no to musím tedy sakra hodně rychle napravit. A jak tak koukám vyzkouším tvůj recept :) Jsem zvědavá, ale stejně mě nejvíce baví zdobení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pekla o víkendu a už jsem si říkala, že je docela pozdě. Taky to strašně letí..:) Budu ráda, pokud recept vyzkoušíš, pak dej určitě vědět jak se perníčky povedly. :)
      Mně spíš to pečení obecně. :)

      Vymazat
    2. Povšimla jsem si komentáře u Balea oil, už se ti někdy stalo, že uprostřed psání si někdy omylem klikla zveřejnit místo uložit? :D dneska jsem to, ale nemehlo. Tak alespoň se můžeš těšit na delší článek :)

      Vymazat
    3. Přišla mi na tvůj vkus recenze nějaká krátká..:D Tak to neboj, určitě ho dočtu :)

      Vymazat
  2. Já už mám těsto, ale péct ještě nebyl čas. :) Přidáváme i trochu kakaa, i tak jsou moc hezké. Jen na to zdobení mě moc neužije, nejde mi to. A příště zkusím i Tvůj recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti je klidně přijedu upéct, An. :) Já se taky spíš vyžívám v tom pečení, ale nepohrdnu ani zdobením. :) Určitě vyzkoušej a pak pověz jak to šlo. :)

      Vymazat
  3. Ahojky, moc díky za návštěvu mého blogu a milý komentář. Vážím si toho! :)
    Perníčky bych měla už taky začít dělat. I když mě letos ta Vánoční atmosféra z určitých důvodů chytá jinak než obvykle, na pečení bych se měla vrhnout, tak díky za připomenutí a recept :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, nemáš vůbec zač, ale i já děkuji. :)
      Tak snad se to zlepší a ty budeš brzy plná Vánočního optimismu. :)

      Vymazat