úterý 28. ledna 2014

Neumím šetřit! A nebo jo?

Zjistila jsem, že povídací články na určitá témata, ukázky nákupů, nebo mé výlevy všelijakého druhu vás baví mnohem víc než kosmetické recenze. Co si budeme povídat, mě tohle psaní taky většinou baví víc, to ale neznamená, že s recenzemi končím. Budou se tady objevovat dál, dnes si ale budeme opět povídat, tentokrát na téma peněz a utrácení. :) 

Od doby, kdy mě jakýsi vnitřní hlas přemluvil k založení blogu se mé finanční zásoby viditelně ztenčily. Sleduju vaše blogy, pročítám si vaše články a každý den mám pocit, že vy máte něco, co já nutně potřebuji. A já se co? Vždycky nechám překecat ke koupi! 
Jo, mám to s váma ale těžký. 

Jsou dny, kdy bych byla schopná koupit naprosto všechno za jakoukoli cenu. Teda vlastně spíš byly, listopadová výzva mi taky něco dala a už tak bezhlavě neutrácím. To že mi to občas ujede berme jen jako malý nákupní kolaps. V poslední době se jinak snažím kupovat jen to, co nutně potřebuji. 

Šetření mi dříve nic neříkalo, nepotřebovala jsem si peníze dávat stranou, nepotřebovala jsem u sebe vždy mít nějakou hotovost, bylo mi to jedno. Ale asi dospívám, nebo je to jen možná nějaká chyba, ale dá se říct, že i to šetření se trošku učím. Jde to pomalu, ale jistě. 

Když v drogerii procházím kolem lákavých stojanů s kosmetikou, už nečapnu první věc, nákup si rozmýšlím a v hlavě si počítám, kolik peněz mi v peněžence po nákupu zbyde, co ještě chci tento týden kupovat a nebo jestli opravdu potřebuju sedmé tělové máslo. 
Co jsem v Plzni, občas potřebuju hned něco zaplatit, nebo někomu něco dát, vždycky chci mít jistotu, že kdyby se něco dělo, budu u sebe mít peníze, proto už nikdy neutrácím celý obsah své peněženky. 

Taky jsem se rozhodla jít v poslední době nějak do sebe a víc peněz utrácím za jídlo, než za kosmetiku. Rozhodla jsem se posunout svůj jídelníček zdravější cestou a jíst pravidelně, takže jsem si začala dělat zdravé svačinky do školy a neutrácet za fast food. 

To mi připomíná, jestli máte nějaké dobré tipy na jednoduché, chutné a zdravé krabičkové svačinky, tak sem s nimi! :)

Takže dalo by se vlastně říct, že už jsem se šetřit docela naučila. Prasátko na poličce je sice většinu času prázdné, ale přece i to že ho tu vůbec mám je úspěch, peníze v něm jsou nepodstatné detaily. 

A co vy a šetření? Umíte, neumíte? :) Za co nejvíc utrácíte? :)

8 komentářů:

  1. Já mám s šetřením celkem problém. Zjistila jsem, že už několik měsíců po sobě mám týden před výplatou na účtu míň jak pětikilo a to je dost blbý. Musím se taky začít víc snažit.
    Já nejvíc utrácím za hraní bowlingu a za jídlo. Tak ať se v šetření daří! ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Já to taky moc neumím, teprve se to tak nějak učím. Ale v poslední době mám mnohem lepší pocit, když si něco nekoupím, než když si bezhlavě koupím první věc, kterou uvidím. Víc to promýšlím, ráda si nechám věc nejprve rozležet v hlavě.
    Druhá věc je ta, že stejně nic moc neušetřím, ale tak, už se to pomalu lepší. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také moc neumím šetřit! Ale na šetření není čas, musíme si život umět užívat!:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že to máme stejně, taky už nakupuju více s rozmyslem :-)

    OdpovědětVymazat