sobota 8. února 2014

3 V: Velká Vlasová Výzva

Rozhodla jsem se udělat velkou změnu, co se mých vlasů týče. Nejsem žádný konzervativec a u vlasů to platí dvojnásob. Do jisté doby byly právě vlasy mou největší chloubou a mým plusem. Každý mi je záviděl. Byly dlouhé, husté a zdravé. Nemohla jsem proti nim říct jediného křivého slova, byly zkrátka prototypem dokonalých vlasů.


Potom ale na řadu přišla éra barvení (občas je opravdu nevýhoda mít v rodině kadeřnici). První blonďatý melír se na mých vlasech objevil asi kolem čtrnáctého roku. Ale jakmile jsem to jednou zkusila, chtěla jsem víc, jak už to tak bývá.

Z jednoho blonďatého pramínku se jich tak stalo mnohem víc a mé vlasy byly už víc blonďaté než přírodní. V té době byly ale ještě relativně zdravé a melíry se na nich nepodepsaly. Po nich ale na řadu přišlo žehlení. Vlasy si žehlily všichni, byl to trend a já musela taky.

Byla doba, kdy jsem bez vyžehlených vlasů ven nevyšla. To už se na nich podepisovalo, ale pořád to nebylo tak zlé. Chtěla jsem změnu a na vlasy přišla hnědá barva s lehkými červenými odlesky. To se mi vážně líbilo. Ale asi po dvou letech hnědé barvy na vlasech se mi znovu zachtělo krásné blonďaté.

A to byla největší chyba. Stažení hnědé se na mých vlasech podepsalo hodně. Z už tak trochu zničených vlasů se stala nepoužitelná a vysušená koudel. Byla jsem zoufalá, chvíli je nechala odpočinout, potom znovu přebarvila na hnědo a razantně ostříhala.

Z mé dlouho pěstované husté hřívy pod lopatky se tak ze dne na den stalo krátce střižené mikádo vepředu pod bradu a vzadu na delšího ježka. Chtěla jsem vlasy zachránit před úplným zničením a vypadáním a taky jsem chtěla vyzkoušet, jak bych vypadala s krátkými vlasy.

Jo, ořvala jsem to. Hodně. Ale má změna byla chválená a dalo by se říct, že i mně se to líbilo, vypadala jsem starší. Ale vzhledem k tomu, že mé vlasy nejsou od přírody rovné, žehlička se stala mou denní rutinou. Bez vyžehlených vlasů jsem teď nemohla vyjít ven. Když pršelo, zůstávala jsem doma, aby to mé vlasy zvládly a zůstaly rovné.

Ale teď právě přišel ten moment, kdy mi to celé došlo. Proč jsem sakra stříhala ty vlasy? No přece proto, aby byly zdravé. A teď je zničím žehlením? No to ani náhodou. Proto jsem se rozhodla pro Velkou vlasovou výzvu.

A od dnešního dne končím s žehlením. Je povoleno maximálně jednou do měsíce. Vlasy už mi dorostly do takové míry, abych jakž takž mohla udělat culíka. O vlasy od dnešního dne začnu pěkně pečovat a nebudu je zbytečně zatěžovat a ničit.

Kromě skoncování s žehlením jsem se ještě rozhodla přejít na přírodní vlasovou kosmetiku. Zatím dlouhodobě používám vlasovku bez silikonů, ale je čas s chemií skončit úplně a na řadu se dostává čistě přírodní vlasová kosmetika.

A nakonec je tu také konec s barvením vlasů. Pohrávám si s myšlenkou obarvit vlasy hennou, ale pořád nevím a nevím. Pokud máte někdo zkušenosti, určitě se podělte. :)


A teď přicházíte na řadu vy, se svými radami. 

1. Můžete mi doporučit nějaký dobrý přírodní šamon/kondicionér/masku na vlasy?
2. K tomu ještě nějakou ochranu vlasů před mrazem. Ty přechody ze zimy do tepla pro vlasy nejsou nejlepší. Prosila bych taky něco přírodního.
3. Máte tip na nějaký přírodní přípravek po kterém by vlasy rostly rychleji?
4. Co vy a barvení vlasů hennou? :)

Díky za všechny rady, tipy, nápady a názory. :) 
obr.1, obr.2

30 komentářů:

  1. Zajímavý nápad. :) Já si tedy ničila vlasy jen barvením, žehličku ani doma nemám... :)
    Dobré přírodní šampony dělá Urtekram, a maska je nejlepší od Alterry s granátovým jablkem, tedy, ona je to kúra, ale beru to jako totéž. :)
    Ochranu před mrazem bohužel přírodní neznám, letos to ani naštěstí nemusím řešit, u nás mrzlo tak týden za celou zimu. :)
    Barvení hennou doporučuju, vlasy se potom nádherně lesknou! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An, nejspíš ji budu muset schovat na to nejnenápadnější místo v pokoji a nebo ji někomu věnovat, aby mě to nelákalo, jinak nevím. :-)
      Po šamponech kouknu a masku si pořídím, když ji chválíš. :-)
      A henna nijak vlasy neničí? Slyšela jsem, že je i trošku dá do kupy. Je to pravda? Nemusím se tedy bát použití? :-) Mám taky trošku strach, aby mi nechytla do zrzava.. :-/

      Vymazat
    2. Barvy s hennou už jsou ve spoustě barevných tónů a variant, ale je fakt, že ti nikdo nezaručí, že trochu do červena nechytne, přeci jen, je to přírodní. Ale většina směsí (henna + indigo, atd.) se nabízejí i v chladných odstínech a já zatím červenou hlavu neměla. :))
      Jinak vlasy rozhodně neničí, naopak funguje jako regenerační zábal. ;) Jen je s tím tedy víc práce než s normální barvou.

      Vymazat
    3. Trošku do červena mi nevadí, jen abych nevypadala jako plameňák, to by ke mně asi moc nesedělo. ;) Nejspíš vyzkouším hennu s nějakou tou barevnou tmavší kombinací. :)
      Víc práce mi nevadí, když jde o regenerační zábal s pěknou barvou, jdu do toho. :) Sbohem chemická barvo ničící vlasy! ;)

      Vymazat
  2. Bione!! :-) Šampon a kondic s keratinem, na ty nedám dopustit. A zatím každý, kdo se nechal nalákat, si je pochvaluje. Co se týče stimulace vlasů, ber určitě Bioaquanol, je za pár korun a doslova zázrak! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi! :D Já věděla, že zase přijdeš s Bione, fakt si ho budu muset pořídit, jiná cesta není! :D Bioaquanol vypadá teda dobře, kouknu po něm. Děkuju za doporučení. :)

      Vymazat
  3. Tak jsme to s vlasy měly dost podobně. Akorát já VVV držím už asi 5 let a jak je jim dobře :-)
    Já osobně jsem se teď zasekla na přípravcích na vlasy od Alterry, konkrétně regenerační řadě. Fajn masky má i Alverde (ale šampóny už mi tolik nesedly). Dost často taky na vlasy používám nějaký ten olej, hlavně kokosák... na noc napatlat od půlky vlasů ke konečkům a ráno poctivě umýt. Problém u přírodních šampónů ale může být, že ukáží opravdový stav vlasů.. myšleno, pokud máš vlasy ve špatném stavu, nmusí se ti po použití přírodních produktů moc líbit a budeš mít tendence vracet se k bežnýmn produktům, které dodají silikon a vlas uhladí a vylepší :-)
    Hennu jsem užívala, ale bohužel jsem chladný typ a mahagonová mi dělala ošklivý nažloutlý podtón pleti. Výsledný odstín dost záleží na současné barvě vlasů. Pokud jsi blond, chytne ti barva do cihlova (pokud použiješ opravdu čistou, nedotónovanou hennu). Pokud máš vlasy tmavší, bude barva tmavší. Já mám poměrně tmavé vlasy a chytlo mi to na zmíněný mahagon. Dále, co doporučuji v péči o vlasy, ohledně sušení - nefénovat, nedrásat po umytí ručníkem. Já si ručník nechávám zamotaný na hlavě třeba i hodinu po umytí, dokud vodu z vlasů opravdu nevycucne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že v tom nejsem a nebudu sama, Zdeni. :)
      Alverde a Alterra mě taky lákají, přeci jen jsou to dobře cenově dostupné a vcelku chválené drogerkové značky. :) Kokosák se mi na vlasy taky osvědčil. Slyšela jsem, že se hodně stává, že po přechodu na přírodní vlasovku bývají vlasy ve špatném stavu, že to chce chvíli, než si zvyknou. Obávám se toho, ale jdu do toho s tímto rizikem a doufám, že to nějak ustojím. ;)
      Nejspíš to vidím na nějakou tónovanou hennu, abych si byla jistá, že mi nechytne nějaká cihlová. :)
      Vlasy už dlouhou dobu zásadně nefénuji a taky suším ručníkem, ale hodinu ho na vlasech nenechávám, ale polepším se. :)
      Děkuju..:)

      Vymazat
    2. Jen u té henny pak bacha, protože je to svině barvivá a fakt to chce mít tmavý ručník extra jen na vysoušení vlasů, na kterém nepůjde vidět vymývající se barva... taky neexistuje jít si lehnout s vlhkými vlasy, protože máš do rána zabarvený polštář (z vlastní zkušenosti). A i přesto, že se má henna postupně vymýt, nikdy se ji nezbavíš úplně.. já mám i přesto, že jsem ji nepoužila už přes rok, stále zabarvené konce vlasů do načervenalého odstínu. A v neposlední řadě - henna lehce vysušuje a zmatňuje a vlasy, z toho důvodu je vhodnější pro vlasy jemné se sklony k maštění, než pro vlasy hrubší se sklony k vysoušení.

      Vymazat
    3. Takže mi henna bude barvit ručník už pořád? A polštář taky? Jéžiš.. No, vždycky má vše rub i líc, že.. :)

      Vymazat
    4. Barví jen když jsou mokré/vlhké.

      Vymazat
    5. Dobře, děkuju moc za vysvětlení všeho ohledně henny. :)

      Vymazat
  4. No nemáš zač8. února 2014 17:58

    1. Můžete mi doporučit nějaký dobrý přírodní šamon/kondicionér/masku na vlasy?
    Za mě Alverde, kofeinový šampón.

    2. K tomu ještě nějakou ochranu vlasů před mrazem. Ty přechody ze zimy do tepla pro vlasy nejsou nejlepší. Prosila bych taky něco přírodního.
    :D

    3. Máte tip na nějaký přírodní přípravek po kterém by vlasy rostly rychleji?
    No to nemáme, GENY, víme? Tvoje vlasy /pokud je o růst a množství/ na šampóny a žehličku serou, vpodstatě se jich to nemůže dotknout, neb jsou jaksi mrtvé a na stav Tvých cibulek to opravdu nemá vliv.
    4. Co vy a barvení vlasů hennou? :)
    DTEST - nebezpečné výrobky. Kolik tam najdeš asi tak normálníhc barve na vlasy a kolik henny? :D Ach jaj....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud si potřebuješ vyřešit nějaké osobní mindráky, příště alespoň pod svým jménem. ;) A nejlépe někde úplně jinde.
      Pokud máš vlasy zničené, lámou se a jejich růst je tak pomalý (nebo žádný) a vypadávají. Takže šampony a žehlička opravdu vliv mají. Geny samozřejmě hrají velkou roli, ale péče je důležitá.

      Vymazat
  5. Jo, to odbarvování je svině. Taky jsem si tím prošla a taky asi ve čtrnácti. Mládí to holt omluví. Tenkrát jsem ale sáhla rovnou po něčem drastickém a udělala si proužky jen sama doma. Vypadalo to dobře, to ano. Jen jsem vlasy spálila a začaly tak vypadávat, lámat se a trvalo dost dlouho, než se vzpamatovaly a začaly se mnou zase mluvit:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem v tom sama. :D
      Ty moje vypadaly, že snad mluvit ani nezačnou, tak jsem je radši ostříhala. :D

      Vymazat
  6. Já se kdysi, taky asi od 14, začala barvit.. a vystřídala jsem všechno, blond, černou, červenou, růžovou a furt dokola.. Jo a vlasy nakonec vypadaly dost děsně. Používám šampon Alverde s Olivou a hennou a nemůžu si ho vynachválit. Myju si vlasy 2x do týdne a stále je mám krásné a husté. A používám k tomu Alverde 2minutovou masku s avokádem. Doporučuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje vlasy se mi vážně líbí. :) Po výrobcích se podívám, taky děkuju za doporučení. :)

      Vymazat
  7. Přírodní šampon je dobrý od Alverde nebo Dr.Organic 2in1 z mrtvého moře.
    Masku používám též od Alverde.

    Nad hennou jsem také přemýšlela, ale jelikož mám hodně chemicky barvené vlasy tak by to v mém případě bylo horší než lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Dr. Organic jsem už taky něco slyšela. :-)

      Vymazat
  8. Já momentálně jedu na vlně Johna Masterse. Takže to bych mohla doporučit. Jinak mám zkušenost se šamponem Alterra z Rossmanna a ten byl fakt fajn. Myslím, že to bylo něco s pšenicí a meruňkou? Jinak, sice je to chemka, ale výborná maska na konce vlasů je maska z býčích koulí od Gestil Wonder ;) Jinak tě plně podporuji, já jsem taky přestala žehlit. Čeho se ale nevzdám je foukání! To mi doporučila i kadeřnice ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No joo o JM já vím, cetla jsem, vypadá dokonale, hlavně ten kondicionér! :-) Nejspíš to momentálně vypadá že propadnu Bione a Alterra přijde na řadu potom. :-)
      No nekeceej, masku z býčích koulí máme doma a čas od času jí na vlasy dám, jsi první koho znám, kdo ji používá. :-) Děkuju za podporu, já nikdy nefoukala, měla bych? :-)

      Vymazat
  9. Držím palce, taky jsem si vlasy zničila barvením, ale šlo spíše o zničenou pokožku hlavy - svědění, padání vlasů.. A teď už mám na barvy alergii, takže už pár let mám jen svou přírodní barvu a jsem spokojená..
    Co se týče kvalitních přírodních šamponů, doporučuju tento: http://fashionpicnicblog.blogspot.cz/2013/11/oright-pro-vase-vlasy-i-pro-prirodu.html, maska je má nejoblíbenější a nejvíce účinkující tato: http://fashionpicnicblog.blogspot.cz/2013/10/gestil-wonder-nejoblibenejsi-maska-na.html
    Vlasy mi začaly více růst jen po jediném přípravku - Biohaar z lékárny, což je vlasová voda (neúčinkovaly dost ani vitaminy, Capillan, kopřivové vody..). Ochranou před mrazem je v prvé řadě čepice :D a na konečky olejíčky.. A hennu bych si na sebe nedala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za komentář i za doporučení :))

      Vymazat
  10. Ahoj Domí, já jsem si vlasy nikdy nežehlila a poprvé jsem si je barvila kolem 26. roku (jen kvůli šedinám). A tak mám krásné dlouhé husté vlasy, které mi kadeřnice vždy chválí.,...jako puberťačka jsem si na vlasy dávala vejce rozšlehané ve vodě a smýt... Teď mám jen šampón Dove, protože nejsem schopná dojít do lékárny, ale posledních 5 let používám Capissan forte s Tea tree (původně byl na vši - pro holky, ale zkusila jsem ho tehdy i já a nedám na něj dopustit). Kondicióner mi nedoporučila kadeřnice, na zábaly nemám čas. Ale vlasy nefoukám, nechávám volně uschnout. Přeji ať se ti vlasy brzy zlepší.

    OdpovědětVymazat
  11. Držím palce, hodně pomůže už jen to, že jsi je ostříhala, porostou rychleji a zdravější, obzvlášť když jim dáš takovou péči. Ke všemu výše zmíněnému bych přihodila ještě olejové zábaly (já používám kokosák) a dýňový olej - spousta lidí ho používá na zábaly, ale pro mě je to při mé délce nepraktické, protože mám ohromnou spotřebu, tak to řeším aspoň tak, že poctivě dlabu lžičku denně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všimla jsem si toho, jak jim střih pomohl. :) Kokosák je na zábaly opravdu skvělý, čas od času ho na vlasy taky dám. :) Dýňový olej si určitě pořídím, děkuju moc za tip. :)

      Vymazat
  12. Ahoj, tak hodně štěstí s velkou vlasovou výzvou :)
    1. Mně vyhovuje šampon s hennou a olivou od Alverde, fajn jsou i jejich kondicionéry
    4. Barvila jsem se čistou egyptskou hennou tak 3 roky. Moje vlasy po ní byly hezky vyživené, lesklé, netřepily se a každý mi je chválil. :) Taky mi přišlo, že i rychleji rostou. Jenom mi vadilo, že mi později začala chytat trochu tmavěji.. Nejspíš to bylo kvůli tomu, že na nich bylo hodně vrstev henny. Taková barva se mi na mě, bleduli, už moc nelíbila. Jinak ručník mi teda barvila pouze těsně po barvení..
    Ještě bych Ti chtěla doporučit článek o henně :)
    http://dlouhevlasy.cz/top-tema/top-tema-henna-a-hennovani.html
    A přidávám diskuzi, kde je informací ohledně henny spousta http://dlouhevlasy.cz/phpbb/viewforum.php?f=25&sid=0cc130bf9ea428db2202fa6e715cc6fe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju moc za úžasný rady i odkazy, už jsem to všechno pročetla. :) Vybrala jsem barvu a budu objednávat. :) Moc jsi mi pomohla. :)

      Vymazat
    2. Tak to jsem ráda! :) Tak držím palce, a doufám, že budeš spokojená.
      Dáš pak vědět jak jsi dopadla?
      Mimochodem máš skvělý blog, dnes jsem na něj narazila, a hned se začetla.. Moc se mi líbí Tvůj styl psaní :)

      Vymazat