úterý 25. února 2014

Já a škola, aneb co vlastně studuji

Krásné a slunečné úterý. :)

Plánovala jsem, že se tady budou články aktualizovat každý druhý den, několik dní mi to vycházelo, ale včera mi to čas prostě nedovoloval. Příští týden mám prázdniny, a proto mají učitelé pocit, že všechny testy musíme napsat právě teď a já to spolu s blogem nějak nezvládám, ale nebojte, vaše články poctivě čtu. :)
A když jsem se včera učila, napadlo mě že bych vám mohla zase trošku odkrýt své soukromí a ukázat co se skrývá za mým studiem.
Uvařte si hrnek dobré kávy, otevřete sušenky a můžeme začít. :)


Když jsem se měla v deváté třídě rozhodnout, co bych chtěla jednou v životě dělat, čím bych se chtěla živit, všude jsem šířila myšlenku, ze mě bude jahoda do Jogobely. Téhle teorie jsem se držela dlouho, při vyplňování přihlášek ale sranda skončila a já už se opravdu musela rozhoupat a oznámit školu, o jejíž místo v lavici bych se ráda ucházela.

Hodně jsem googlila a hledala. Vypadalo to beznadějně a já už se viděla jak s místní menšinou zametám chodníky. Nakonec to ale dopadlo zcela jinak.

Komu by se nelíbilo být právnička? Peněz jako šlupek a auto z tuzexu. Jo přesně tam jsem se viděla. Vysoké postavení, krásné kostýmky, vlasy v drdolu, luxusní auto. A tak přihláška skončila na Střední odborné škole profesora Švejcara v Plzni a já se rozhodla studovat obor Veřejnosprávní činnost.

Co se skrývá za zvláštním názvem oboru?
Jsem ve škole dva roky a taky v tom ještě pořád nemám tak úplně jasno. Každopádně jsme připravováni na vysokou a to hlavně na ta práva, každý nás tam vidí a možná proto jsme považováni za elitu školy. O tom by se dalo polemizovat, ale to rozebírat nebudeme. Pokud by se nám na vysokou nechtělo (což se nepředpokládá) s největší pravděpodobností skončíme někde na úřadě a budeme se probírat papíry.


Takže asi takhle..
Za dva roky ve škole jsem došla k závěru, že na právech ani v kanceláři na úřadě mě nikdo neuvidí. Paragrafy a čísla zákonů pro mě nejsou to pravé ořechové a zapšklou úřednící taky být nechci. Německo to jistí a nadále bych ráda učila Němce česky a nebo Čechy německy, možná tedy přichází v úvahu nějaká ta pedagogiga. :)
A nebo skončím u těch chodníků..

A jaká je moje škola obecně? Jednoznačně ta největší v Plzni. Bludiště stejných chodeb, ve kterých se s přehledem dokážu ztratit ještě teď. Můj orientační smysl opravdu není na dobré úrovni. Další a další učebny ve vyšších patrech školy mě stále překvapují.

Co se ubytování týče, tak nejsem doma. Školu jsem si vybrala téměř 80 km od svého bydliště a proto se dvakrát týdně několik hodin trmácím vlakem a obývám internát. Zda to byla výhra a nebo ne, je mi dosud neznámé. Vše má něco do sebe. Pokud bude zájem, o internátu vám určitě taky ještě napíšu.


Dnes se s vámi rozloučím, doufám že vás článek bavil a pokud máte dotaz, určitě se optejte v komentářích. :) Já si běžím dopsat poznámky z Dějepisu, udělat projekt na angličtinu a sepsat slohovou práci z češtiny. ;)

15 komentářů:

  1. Hezky se uč, ať je z Tebe správná pčelka :) (btw, moc se mi líbí Tvé písmo). Já to měla se střední jasné, věděla jsem, že ze mě bude ajťak jak vyšitý! Kecám, vůbec netuším, proč jsem na IT šla, ale jsem za to hrozně ráda, jelikož mě to baví a nedokážu si představit, že bych byla něco jiného. Krom princezny teda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jednou bude. :) (Fákt? To jsi první! :) Všichni ostatní mi nadávají za to, jak drobně píšu a že to nikdo nemůže přečíst. :)..) Téda, vůbec bych tě na IT netipovala. :) Ale máš můj obdiv, já se technice raději obloukem vyhýbám. :D

      Vymazat
    2. Drobně možná, ale je to pěkné písmo :) Technika je můj kamarád, ač bych se na to taky nikdy netipovala, že mě to bude bavit :D

      Vymazat
  2. Tak doufám, že mě potom taky naučíš německy. ;)
    Ne, jen tak dál, a drž se toho, co chceš. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Hrozně se mi líbí, že máš svůj plán a moc ti přeju, ať se ti vyplní! :)

    OdpovědětVymazat
  4. jahoda do Jogobely:-))) To mě rozesmálo. Eli dělá stejnou školu jako ty, jen jinde, ale sociální činnost, zatím je spokojená. Intr by nezvládla, seš dobrááá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se Elišce ve škole libí. :-)

      Vymazat
  5. Taky jsem studovala veřejnosprávní činnost, jen v Praze :) i mě to celkem bavilo, až na účetnictví. Když jsem ale odmaturovala bylo mi jasný, že na vysokou na práva ani omylem. Šla jsem na vysokou na novinařinu a po roce šla pracovat jako personalistka. Je to až úsměvný, kam nás vítr občas zanese :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? :-) To koukám, co se tady člověk nedozví. :-)

      Vymazat
  6. Tak to přeji hodně štěstí :) Já pracuji v kanceláři úřadu :D ale rozhodně to nevidím do konce života.

    OdpovědětVymazat
  7. jojo, já kdysi chtěla být soudkyně.. ale během gymplu mě to přešlo - neumím se totiž učit nic nazpaměť ;)

    OdpovědětVymazat