sobota 12. dubna 2014

První zkušenost s hennou

Krásný den, mé milé. :)
Zjevně mám po dvou týdnech bez blogu nějaký deficit, protože dnes ráno jsem se probudila s tím, že prostě bude článek! :) A tak se do toho hned pustíme. 

Když jsem psala článek o 3V, zmínila jsem se mimo jiné i o tom, že bych už vlasy nechtěla zatěžovat chemickými barvami, ale naopak ještě vyživit barvou přírodní, tedy hennou. Hodně z vás mi v komentářích u výše zmíněného postu pomohlo s rozhodováním, načetla jsem velké množství článků a diskusí, co se hennového barvení týče. 

Rozhodování trvalo dlouho, ale pak jsem jednoho dne vzala Péťu a šly jsme do (mnou) nově objeveného bio obchůdku. Který jsem snad radši objevit ani neměla, tam zase zůstane peněz. 

V košíku mi nakonec skončila barva značky Khadí. Původní záměr byl koupit černou a zjistit, jak mi bude slušet, když jsem ale tohle oznámila Péťě, zděsila se a bylo jasný, že si odnesu hnědou. Tak se taky stalo, sáhla jsem po krabičce s Tmavě hnědou a spokojeně si ji nesla domů. 

zdroj
Pak už jen stačilo zpracovat spolubydlící, slíbit hory doly a mohlo se začít barvit. 
Obsah sáčku jsem nasypala do misky, tehdy přišlo první překvapení. 
Prášek byl zelený. 
Sakra.. 
Vždyť to měla bejt tmavě hnědá, určitě mi vyměnili sáčky.. To si přece nemůžu dát na hlavu.. 
Po chvíli hysterie jsem to celé zalila horkou vodou a začala míchat do doby, než vzniklo takové to univerzální blátíčko, se kterým by se dalo pracovat. 
Další dávka hysterie. Jestli jsem si doteď myslela, že dětský plenky smrděj.. Přehodnotila jsem svůj názor. To byl proti této henně ještě hodně malý kalibr. 

I když se mi teda kvůli barvě hmoty a puchu rozkládajícímu se po celém pokoji do barvení nakonec moc nechtělo, nakonec jsme se do toho pustily. 

Po nanesení barvy na vlasy jsem ji nechala dvě hodiny působit a odebrala se do sprchy. 
Barva se měla smýt jen vodou, šampon se doporučuje použít až po 24 hodinách od barvení, aby se barva na vlasech usadila. 
Ve sprše jsem strávila asi tak půl hodiny vymýváním, dokud voda nezůstala čirá. 
Ve sprše máme bílé dlaždičky, teď jsem si na chvíli vyzkoušela jak by to asi vypadalo, kdyby byly zelené. Ne vážně by se mi to nelíbilo. Dalších několik minut jsme v koupelně strávila mytím dlaždiček. 

Vlasy jsem vysušila ručníkem a rozčesala.
Jedno bylo jasné - zítra jdu do školy v culíku a k nikomu se nebudu moc naklánět. 
Smrdělo to pořád. 

Barva chytla dost tmavě, ale po pár mytích lehce zesvětlala, takže teď je z ní opravdu moc pěkná hnědá. Vlasy jsou hebké a úžasně lesklé. Dlouho nevypadaly a na dotek nebyly tak pěkně vyživené jako právě po henně. 
Jediné co mi vadí, že po umytí v mokrých vlasech stále cítím takový ten hennový puch. 
To se dá ale nějakými voňavými vlasovými vodičkami určitě zamaskovat. :) A v suchých vlasech už nic cítit není. :) 

zdroj
Moji přátelé byli z mého barvení nadšení, líbila se jim jak kvalita vlasů, tak výsledný odstín barvy. A zdá se že jsem několik z nich nalákala na přírodní vlasové barvení, tak budeme taky trošku více LOHAS. :)) 

Já osobně už se k chemickým barvám vracet nebudu. Henna je přesně to co jsem hledala. 
Někdo mi v komentářích předtím psal, že mi budou mokré vlasy barvit ručníky a polštáře. Nic takového se mi neděje, henna na vlasech drží a nic nebarví. 
Já jsem tedy naprosto spokojená. :)

Pozn: Postup barvení ani nic dalšího se mi nepodařilo nafotit, takže fotky jsou bohužel stažené. :/

34 komentářů:

  1. Já taky souhlasím. Henna je na vlasy skvělá věc. A vzhledem k tomu, že mi voní, mám jediný problém - a to dobu, po kterou to musím mít na hlavě. Mě to tak děsně nebaví... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An, Bebe říkala že ty ostatní vodí, že nejvíc smrdí právě ta Khadí. :/ Jakou používáš ty? :)

      Vymazat
    2. Já měla Caca brun z Lushe a teď jsem zkoušela Henné color, přijdou mi, že všechny voní jako posekaná tráva. :))

      Vymazat
    3. Tahle právě nevoní fakt vůbec :-/ Ale kouknu i po jiných, děkuju :-)

      Vymazat
  2. No parádní, na článek o henně jsem se těšila :) Já ji používám už několik let, a právě jsem ve fázi hledání té správné značky. Jak již výše psala An., nejhorší je ta doba, kterou ji musíš mít na hlavě a já ještě nenávidím ten proces barvení (teď jsem dlouho dobu používala Lushí hennu, která se navíc ještě musela strouhat, ale už na to nemám nervy :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti článek líbil, to potěší. :)
      Ježiši, ještě strouhat? No to snad ne. :D Zlatá Khadí, kterou stačí zalet vodou, zamíchat a hotovo. :D

      Vymazat
  3. Eeeee, Khadi radši ne...
    http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/hair-dye/9094

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych na hennu přešla hned, kdyby to bylo možné, chjoo :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty máš ty vlasy hodně chemicky barvené, viď..:(

      Vymazat
  5. Má milá, no ještě že jsem tě od té černé odradila :) Jsem ráda, že jsme nakonec vybraly takovou hezkou barvičku a už se na tu krásu těším i v reálu :) Až si budu příště barvit, tak jdu taky do henny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, ještě že jsem do toho obchodu nešla sama. :) Vybraly jsme moc pěkně.
      Jen směle do toho! :)

      Vymazat
  6. Super barvitý popis :D Doufám, že se Ti ještě povede i nafotit nakonec výsledný efekt, ten by mě moc zajímal. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažila jsem se vám to co nejvíc přiblížit. :D
      Fotku mám, ale podle mě je zbytečné jí sem dávat, když jste neviděly vlasy předtím. :/ A svou fotku sem dávat nechci.. Jinak jsem jednu dávala na Insta. :)

      Vymazat
  7. Už jsem o takovém barvení několikrát uvažovala, ale nikdy jsem se k tomu nějak nedokopala.

    By-Moni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za vyzkoušení, Moni. :)

      Vymazat
  8. Mám vlasy světlé, nebarvené už nějaký ten rok, ale lákala by mě, škoda, že henna není ve světlejších barvách, protože chemii ve vlasech taky nechci. Domi, škoda, že jsi nám neukázala jaké teď máš vlasy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niki, henna je i ve světlých barvách a nebo jen vitamínová, bezbarvá. :) Ta je prej taky super. :)
      Niki, psala jsem už výše, jednu fotku jsem dávala na Insta. :) A když jste neviděly vlasy předtím, přišlo mi zbytečné dávat jí teď. :)

      Vymazat
  9. Tak hennu jsem nikdy nezkoušela :)
    Jinak co se týče 30 day shred, tak držím palce, protože to sice neni žádný med, ale výsledky za to stojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem hennu nezkoušela, ale až budu chtít dát své blond pryč, henna bude první volba :)

      Jo a já místo 30 day shred jedu Body revolution :)

      Vymazat
    2. Clarky, v žádným případě! :) K tobě blond sedí a moc ti sluší. :)

      Mrknu na to, díky. :)

      Vymazat
  10. Parádní reportáž =) No, já si hraju s hennou jak jen můžu. Do teď jsem si hrála s těmi bezbarvými druhy, spíš kvůli výživě vlasů, než barvě, ale teď potřebuju srazit odrosty zbrklým chemickým odbarvením (jsem trubka, co na to říct?!)a docela koketuju s tím, že než přejdu k té mojí vysněné skořicově pralinkové (snad ta barva v mezích henny existuje a nevymyslela jsme si ji =D), tak nejdřív zkusím tu světlou zrzavou vis Geislerka, nebo Vica.. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, zrovna jsem u tebe na blogu dočetla o henně a to tvoje zkoušení a cesta k dokonalé skořicové pralinkové bude určitě zajímavá :D O tom pak musí vzniknout nějaký článek, jinak to nevidím. :D Já bych do té zrzavé asi nešla, ale zkusit to můžeš. :))

      Vymazat
    2. No, mně se hodně posunuly hranice vkusu. Taky bych dřív asi do zrzavé nešla, ale poté, co jsme chemkou vyzkoušela už všechny možné odstíny vlasů, mám najednou chuť experimentovat v těch přírodních rovinách =D Jasně, že vznikne fotoreportáž. Aspoň něco, kdyby se mi výsledek nelíbil =)

      Vymazat
    3. Tak to jsem vážně zvědavá. :) A někdy bych chtěla vidět foto jak jsi vypadala s různými barevnými variacemi. :) Na takové velké zkoušení ja odvahu nemám. :)

      Vymazat
    4. Noo, je dost dobře možný, že důkazy byly pro jistotu zničeny =D

      Vymazat
    5. Jaká škoda! :D Určitě se nějaké důkazy nezachovaly? Jsi si jistá? :D

      Vymazat
    6. Jsem, o to jsem se velice důkladně postarala =D

      Vymazat
    7. Vážně bys neměla být tak moc pečlivá! :D

      Vymazat
    8. To víš, s pečlivostí nejdál dojdeš (i k poklidnému stáří) si představ, kdyby na mě někdo před vnoučaty vytáhl na půl vyholenou hlavu s fialovým kokrhelem - to by pak má veškerá autorita rázem vylítla komínem! =D

      Vymazat
    9. To by ti právě ještě stoupla, byla bys jako fáákt hustá babča a vnoučata by tě s sebou brali na koncert Kabátů :D
      Ale vyholená hlava s fialovým kokrhelem mě začíná zajímat.. :D

      Vymazat
    10. No a tak to máme vyřešené, protože až já budu babča, tak už nebudou Kabáti =D

      Vymazat
    11. :D Já věděla že tam mám ještě dopsat - Pokud bude Pepa Vojtek ještě schopnej poskakovat po podiu :D
      Tak v tom případě budete chodit na koncerty 5Angels :D

      Vymazat
    12. anebo koncerty potomků Maxim turbulenc =D

      Vymazat