čtvrtek 22. května 2014

Praktikantem snadno a rychle

Pěkný slunečný den, mé milé. :)

Ten čas letí nějak moc rychle, ještě nedávno byla doba mé praxe v nedohlednu a dnes už za sebou mám čtvrtý den na městském úřadě. Představovala jsem si to asi jako Hurvínek válku, přijdu si pěkně od osmi, jako ve škole, sednu si a nějak to tam přetrpim, stejně mě k ničemu nepustí, jsem student a nebylo mi ani osmnáct.

Chyba lávky.
Chodím od sedmi. To mě naprosto ničí.
První den jsem strávila s tajemnicí, to bylo celé takové únavné. Přemíra informací a málo humoru. Polovinu věcí, co mi byla ten den řečena si už stejně nepamatuji, jak jsem se dnes přesvědčila.

Druhý den jsem byla vyslána na stavební oddělení. Hned při příchodu mi bylo jasný, že tam se nudit rozhodně nebudu. Když mě vedoucí spatřil v 6:57 ve dveřích, vyděsil se a málem mě poslal pryč. Co tam prý dělám, že takhle brzy se do práce přeci nechodí. Hlášky z něj potom létaly celý den. A protože ho prý papírování moc nebaví, vytáhl z šuplíku hromadu dokumentů a já je celé dopoledne zařazovala do šanonů.

Ve středu si mě pod křídla vzala paní matrikářka, vzplanula u mě láska ke skartovačce a musela jsem přislíbit mlčenlivost. Díky tomu jsem pak dostala spis, který jsem měla zpracovat. Konečně mi to utíkalo rychleji a mohla jsem něco dělat.

Dnes jsem den trávila s milou paní ekonomkou. Připravily jsme podklady pro volby do Evropského parlamentu. A pak teprve přišla zábava. Chápala, že zařazovat papíry do šanonů mě fakt nebaví a asi mi to praxe moc nedá. Pustila mě do programu, který používá pro zpracovávání faktur a i já si tak s její kontrolou mohla poslat platbu na milion a čtvrt podle faktury.

Společně s ekonomkou Markétkou jsme pak ukecaly paní tajemnici, aby si mě tam Markétka mohla nechat ještě v pondělí. Nic lepšího mě totiž nečeká. Tam se směju, je mi fajn a pracuju, utíká mi to. Tenhle den mi opravdu hodně dal, tomu říkám praxe. ;) A už teď se těším na pondělí. Doufám, že to ukecáme ještě na nějaký den, protože do dalšího dne s šanony se mi moc nechce..

Většina mých přátel je zavřená v archivu, u kopírky nebo skartovačky. Na začátku týdne jsem si stěžovala, že musím chodit od sedmi, že musím pracovat, že nemůžu taky jen sedět v archivu. Ale teď jsem za to vděčná, vím co mě možná v budoucnu čeká a sama si můžu zvolit, jestli to tak chci nebo ne.
Zjistila jsem taky, že lidé nejsou jen příjemní a sympatičtí. Za ty čtyři dny jsem se setkala s humorem a sympatiemi, ale také s opovržením. A i tato situace mě naučila jak se chovat, co dělat a že je to normální. Můj pracovní den má pořád jen 5 hodin a to se dá vydržet.

Zítřejší den budu trávit v terénu s jakýmsi mužem od technických služeb. Úkol číslo jedna - trefit na určené místo setkání. Tak mi držte palce, sama nevím co od toho čekat. :)

17 komentářů:

  1. Heh, taky jsem na praxi a sedím v tom vzpomínaném archivu :D Mám tam notebook a dívám se na seriály. Má mě pod křídly jedna moc hodná paní, povídáme si a tak, archiv spadá pod její kompetenci, tak mi ho ukázala, ale to holt nic moc zajímavého není :/

    Ostatní jsou sice milí, ale potřebovala bych k účetní a ta nemá čas a teď si na dnešek a zítřek vzala volno, asi se mi záměrně vyhýbá :D Sekretářka mi dala aspoň nějaké podklady jako třeba náplň práce matrikářky, a ostatních, všechny orgány obecního úřadu, účetní uzávěrku roku 2013... Tak jsem si to pročetla a zprávu už skoro mám, měla bych chodit ještě příští týden, ale jdu jen v pondělí na 4 odpoledne se podívat na zasedání zastupitelstva, zní to hezky, ale tipuju, že to bude o ničem :D

    Já jsem na malém obecním úřadě no, je tam všehovšudy 6 lidí a nic moc k ukázání tam nemají. Příště si zvolím něco zajímavějšího, ale tak co, aspoň si odpočinu před týdnem plným písemek, který mě po praxi čeká :D Tipuju, že jsi taky na obchodce, viď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti vůbec nezávidím, já si nějak neumím představit, že bych celý den seděla v archivu a koukala do notebooku, vůbec by mi to neutíkalo. Teď když něco dělám a pak kouknu na hodiny, sama se občas podivím, že už je tolik. :)

      Tak snad se s účetní nakonec setkáš. :) Taky jdu ještě příští týden a pak už se vracím do školy, vlastně se mi vůbec nechce. :)

      Nám ve škole říkaly, že pokud máme možnost jít na malý obecní úřad, ť jdeme, protože nás tam pustí k daleko víc věcem a víc se toho naučíme. Tak jsem se toho chytla a nelituju. :) Spolužáci šli k velkým krajským soudům apod. a sedí v archivu..:D
      Nene, nejsem. :) Studju Veřejnosprávní činnost..:)

      Vymazat
  2. Jsem moc ráda, že se ti praxe líbí! Užívej!

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem chodila na praxi na úřad a byla jsem tam víc než spokojená. Byla to nejlepší praxe a následně i brigáda, kterou jsem měla. A dokonce mi i jedna paní z úřadu hodně pomohla v osobním životě. Co víc si přát. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný, Moni. :) Jsem zvědavá jak bude probíhat ůj druhý týden, ale jsem spokojená. :)

      Vymazat
  4. Jéé, to fajn, že se ti tam líbí ;-) stejně to v opravdové práci je potom úplně jinak!
    Jinak obdivuji zaměření praxe - musí to být zajímavá zkušenost vidět jak pracují naše úřady ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To každopádně, ale na to si chvíli ještě počkám. :)
      Zajímavé to určitě je, sama se stále dozvídám nové věci a úřednická práce mě pořád překvapuje. ;)

      Vymazat
  5. Jej, úplně jsem si teď zavzpomínala na svou praxi.. ale to už je dáávno.. ale některé věci se nemění.. :o))
    Užij si to a přeju hodně milých lidí!! :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nostalgie, Enko, že? :)) To je krásné! :))
      Děkuju moc, snad budou! :)

      Vymazat
  6. Praxe je fajn, tak si ji užívej :) Mě občas bavily i ty šanony, většinou jsem z nich vyčetla nějaký tajemství :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke mně se zatím dostaly jen takové šanony ze kterých jsem těch tajemství moc nevyčetla :D Ale pořád mám ještě týden! :D

      Vymazat
  7. Jůů, vždycky jsem chtěla dělat na úřadě. Dokonce jsem si kdysi při škole zařídila dobrovolnou praxi na krajském úřadě. :-) To je dobře, že se ti tam líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to koukám, lidé se tam většinou moc nehrnou. :) Děkuju moc :)

      Vymazat
  8. Ty jo vždycky jsem chtěl na praxi. Bohužel (pro firmy asi bohudík) jsme měli jen praxi na škole "nanečisto", kde jsme měli možnost pracovat s kabelama a tak podobně (hihi tyhle zašívárny jsem milovala, hrozně mě to bavilo).

    Tak snad Tě to bude bavit i nadále, držím palce, ať Ti přiřadí zase nějakého super šéfika ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi to jasný, Klári. Komu by se tyhle zašívárny nelíbily. :)) Beru všechno, když nemusím sedět ve škole a psát testy :D

      Děkuju moc, uvidíme co přinese příští týden. :)

      Vymazat
  9. Teda, to vypadá jako fajn a přínosná praxe :) Já měla praxi jen na střední - papírování, třídění složek a dotazování návštěvníků nákupního centra :D

    OdpovědětVymazat