středa 7. května 2014

Tekuté zlato a Já

Krásné ráno, mé milé. :)

Co takhle si dnešní den zpříjemnit četbou o Arganovém oleji? :) Já myslím, že to vůbec není špatný nápad. Tak se do toho hned pustíme, po ránu máme sice všichni na spěch a do práce vybíháme ještě s rozvázanými tkaničkami a rohlíkem v ruce, ale zázrak jako je tento olej, by vám určitě neměl uniknout. Proto se na chvíli zastavte a začtěte se. :) 


Kdo o Arganovém oleji ještě neslyšel, snad jako by ani nebyl. Ale kdyby se tady někdo takový přece jen našel, něco málo si o něm řekneme. :) Je to jeden z nejvzácnějších olejů na celém světě, lisuje se z plodů Argánie trnité. Má vynikající účinky jako ochrana pleti před stárnutím, hydratuje suchou pokožku, léčí akné a další kožní potíže jako suchou kůži, lupénku, ekzémy apod. Slouží jako ochrana pokožky a prevence rakoviny kůže, vyživuje poškozené a křehké vlasy a nehty, snižuje bolestivost a ztuhlost kloubů. Je bohatý na přírodní antioxidanty, esenciální mastné kyseliny, obsahuje velké množství vitamínů E a A. 

Arganovému oleji se tedy tekuté zlato nepřezdívá jen tak pro nic za nic. :) Marocké ženy jeho kouzlo už dávno poznaly a nyní se do popředí dostává i tady u nás, už i my se učíme objevovat jeho velké množství skvělých vlastností a blahodárných účinků na pleť. 

Do rukou se mi dostala lahvička bio arganového oleje lisovaného za studena o objemu 20 ml od značky Saloos. Balení je klasické pro oleje, skleněná lahvička s kapátkem a zelená etiketa, kde si hned můžeme všimnout, že má olej ceritifikát CPK. Na obalu nás taky lákají na již zmíněné účinky - zpomaluje stárnutí pokožky, podporuje tvorbu kolagenu a elastinu, zjemňuje již vzniklé vrásky. 

Olej je absolutně bez zápachu a téměř čiré barvy, s lehkým nádechem do žluta. Jako u každého oleje nejlepších účinků dosáhneme právě tehdy, když ho budeme nanášet na navlhčenou pleť. Vsakuje se rychle, ale na pleti zanechá takový pěkný povlak, když si na ni sáhnete, stále ho cítíte a to já mám ráda. U šípkového oleje se mi stávalo, že se vsákl až moc rychle a za chvíli jsem nevěděla, jestli jsem si na obličej vůbec něco dala. 


Po nanesení jsou na pleti vidět účinky téměř okamžitě. Jakoby jí rozzáří, již vzniklé vrásky jsou opravdu vyplněné a méně viditelné. Řekla bych, že má i lehké hojivé účinky, za dobu používání se mi skoro nedělaly žádné pupínky a když se nějaký udělal, po noci s Argaňákem se moc nezvětšil, naopak pěkně zacelil a rychle se hojil. 

Když ho do pleti vmasíruji večer (to dělám nejčastěji), ráno má takovou pěknou, zdravou barvičku, není našedlá a bez života, jako to občas mívám. A opravdu na ní jde už na pohled vidět, že je pěkně napitá a hydratovaná. Na dotek sametově jemná, mám potom pořád nutkání si sahat na tváře. 

Lahvička vydrží opravdu na hodně dlouho. Sama mám olej doma už víc jak dva měsíce a třetina mi pořád zbývá. Po vypotřebování neváhám ani chvilku a jdu kupovat další. :) 

18 komentářů:

  1. No dobře, ukecala jsi mě půjdu do něj ;) Když říkáš, že nesmrdí, tak jsi mě přesvědčila ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neuděláš chybu, fakt! :)
      (A když ti nebude sedět - já příjmám i do zásoby :D)

      Vymazat
  2. Chtěla bych si ho pořídit a zrovna včera jsem si ho dala do wishlistu na mém blogu :D náhodička :)

    Monča z blogu - By-Moni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem, Moni. :) Ty jsi mě právě přivedla na nápad, že bych o něm měla konečně napsat. :)

      Vymazat
  3. hmm, super, tak nejdřív tea-tree na Simple Life, teď tenhle... fakt jako díky, holky :D :D ale překvapilo mě, že píšeš, že nesmrdí,já jsem právě občas narážela na to, že mu holky vytýkaly smrad. ale tím líp :) akorát teď nevím, jestli vzít tenhle, nebo takový ten Argan Revital v růžové lahvičce... jo, o tom vlastně psala Claire nedávno. tak doufám, že neskončím se všema :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo Natálko, my jsme byly totiž nakupovat spolu. :D
      Když mi dorazil, taky jsem se hrozně bála, že bude smrdět, ale je to fakt v pohodě. :) Argan revital chci taky vyzkoušet, ale řekla bych, že čistý arganový je přece jen maličko lepší, než směs různých olejů. :) Já prostě potřebuju stejně oba. :D

      Vymazat
  4. Mně víc sedí ten růžový Argan Revital, tenhle mi nedělá pleť až tak krásnou:)

    OdpovědětVymazat
  5. Já ho už budu muset vyzkoušet. Až dodělám růžový od Alverde, moc olejů doma zase neuživím :)
    Akorát mě pobavilo, že taková mladice píše o vráskách. Já to chápu, pomačkanou pleť můžeme mít v jakémkoliv věku, ale stejně. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se do něj pusť, An, stojí za to. :)
      Tak samozřejmě nejsem celá seschlá a vrásčitá, ale jednu mám, takovou tu "mračivou" na čele. :D

      Vymazat
  6. Holky, taky mě k němu donutila! :D A je to báááájo, takže všem též doporučuji. :)

    A Tobě zlato děkuju, protože je to fakt paráda olej :) :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť víš, že tě nutím jen do toho, o čem fakt vím, že ti to sedne! :D Mě znáš, ne? :D

      Vždy k službáám :** Já tě jednou překecám i k tomu hydrofilnímu odličovacímu oleji, jen se neboj :D

      Vymazat
  7. Jé my jsme se s těmi oleji rozjely, já zrovna psala o pupalkovém. Ale arganový mě už taky nějakou dobu láká:) měl by být jeden z těch multifunkčních, který by měl sedět každé pleti:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme sehrané. :)) Na článek o Pupalkovém jsem se těšila, už jsem četla. Je to zázrak. :)
      Přesně tak. :) Určitě ho zkus, já mám pleť suchou a sedí skvěle, vnutila jsem ho i kamarádce s mastnější pletí a taky si nemůže stěžovat. :) Dokonce se jí pleť i trošku srovnala. :)

      Vymazat
  8. Jůů, tak tohle mi ještě od Saloosu chybí!! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Neznám, ale zaujal mě tvůj článek a někde se po něm podívám. Děkuju za tip.

    OdpovědětVymazat