pátek 30. května 2014

Trocha nostalgie aneb jak jsem se na těch praxích vlastně měla

Pěkný páteční den, mé milé. :)

Dnes tu pro vás mám druhý a tím pádem poslední článek o mých praxích. Minulý týden v pondělí se mi to zdálo nekonečné a ani jsem si nedovedla představit, jak se mi tam nakonec bude líbit a ještě to tam nerada budu opouštět.
Ale den se se dnem sešel a já si dnes naposled setřídila pár šanonů, projevila své poznatky na zlepšení městského webu a v deset už si spokojeně domů nesla hodnocení.

Ale vezmeme to pěkně popořadě.
Za těch deset úžasných dní jsem vypila dvanáct výborných čajů v obrovských hrnečkách.
Poznala naprosto každého zaměstnance našeho malého městského úřadu.
Nesčetněkrát jsem se od srdce zasmála. Některými svými úkony nebo výroky rozesmála i kolegy, hned druhý den jsem totiž byla z praktikantky povýšená na slečnu kolegyňku. ;)
Zjistila jsem, že stereotypní práce s papíry a denní rutinou opravdu nebude pro mě.
A že dobrý kolektiv je základ spokojeného profesního života.

S klidným svědomím můžu říct, že jsem si celých deset dní neskutečně užila. Všichni mě hned vzali mezi sebe a jednali se mnou jako se sobě rovnou. Přes velké riziko mě pustili ke všem dokumentacím. Nebáli se mě k ničemu pustit. Praxe pro mě měla opravdu velký přínos.

Byla to výjimečná zkušenost a skvěle strávené dva týdny.
Celou dobu jsem byla v kontaktu se svými spolužáky. Litovali mě, že musím něco dělat, že nesedím v archivu u skartovačky a nepiju kafe.
Ale já lituju jich. Praxe jim nedala vůbec nic a každý den mrhali svým časem sezením a svazováním archiválií. Nedozvěděli se vůbec nic o chodu úřadů (soudů) a práci úředníků.
Prošla jsem si celým kolotočem - tajemník, stavební oddělení, matrika, technické služby, starostka, účetnictví..
A jsem za to vděčná. :)


Já vím že chlouba je špatná věc. Ale ze slov, které mi paní tajemnice přenesla na papír s hodnocením mám opravdu upřímnou radost. :) Text hodnocení: Studentka realizovala praxi ve výše uvedeném termínu. Za období praxe nevynechala žádný den. Je spolehlivá, velmi svědomitá a pracuje se zájmem. Má smysl pro týmovou práci a inklinuje do oboru matričních záležitostí a ekonomické činnosti. Za uvedené období prošla problematikou dle osnov bez připomínek ze strany města a městského úřadu.

Před odchodem jsem se ještě zašla rozloučit se všemi pracovníky, kteří mě měli za těch čtrnáct dní pod křídly a od dvou (mých oblíbených kolegyň) jsem si vysloužila vřelé objetí a měla jsem co dělat, abych nespustila slzičky.
Je to klišé, ale ještě dlouho na tuhle svou první pracovní zkušenost budu vzpomínat. :)

5 komentářů:

  1. Jéé, to je hezké, že jsi takhle zapadla :) Super je fakt, že si vyzkoušíš, co Tě baví-nebaví, a podle toho se můžeš dále směřovat. Jde vidět, že jsis přišla i na moudro, a to to, že dobrý kolektiv je zálkad spokojeného profesního života. Tohle je fakt věc, která je hrozně důležitá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi šikovná a určitě jsi získala spoustu zkušeností, které tvoji spolužáci neviděli ani z rychlíku. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi skvěláááá. A mně by se ta práce líbila.

    OdpovědětVymazat
  4. Pani, sikula :). Mas za sebou perfektni zkusenost a to nejdulezitejsi, praxi! My gymplaci to mame v tomhle krapet horsi, obzvlast pokud nejsou znamosti.. :):D

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuju holky, moc jsem si to celé užila! :)

    OdpovědětVymazat