pátek 11. července 2014

Šťastná a single

Člověk je zvláštní tvor. Může mít hodně materiálních věcí, nebo morálních hodnot, ale vždycky mu bude něco chybět. Nikdy nebude úplně spokojený s tím co má, bude chtít víc. Je normální, že se víc zaměřuje na to, co mu chybí, než na to, co vlastně má.

Někdo si bude stále stěžovat, naříkat a vinit ze svého neúspěchu všechny kolem sebe. Jiný se ale rozhodne žít odlišný život. Bude šťastný, ať už má v garáži Lamborghini a nebo naopak nemá ani na tu garáž. Všechno je o přístupu a úhlu pohledu.


Byly doby, kdy jsem i já patřila do první skupiny. Věčně naštvaná, smutná, v depresích, pesimista bez úsměvu.. Mnohdy jsem ani nevěděla proč tomu tak je. Možná jsem chtěla, aby se o mě lidé zajímali, litovali mě.. To se taky dělo..
Hledala jsem v životě to špatné, všem jsem dávala sežrat svoje neúspěchy, dělala ze sebe chudinku, jak moc se mnou ten život zametá, protože nemám tátu.. Všichni kolem mohli za moje problémy.
Upřímně, v té době bych se s osobou, kterou jsem byla, nerada bavila i já sama..

Zabralo to hodně času, hodně přemýšlení.. Ale přišla jsem na to, že s tímhle přístupem bych to daleko nedotáhla. Šlo to pomalu, často jsem se vracela zpátky na začátek. Nechat se litovat a objímat bylo mnohem jednodušší, než začít makat a dostat se z toho všeho ven.

Ale šlo to. Odmítla jsem přijít na střední jako troska. Začala jsem se tedy na svůj život dívat z jiných úhlů. Protože každá situace má dvě strany a my jsme na tom tak dobře, že si sami můžeme vybrat z jaké strany se na věci budeme dívat. Nebudu vám říkat, že je jednoduché občas vidět to pozitivní, ale vždycky to tam někde je.

Rázem jsem ve škole byla za tu usměvavou a šťastnou. Lidé říkali "Tahle holka snad nikdy nemá špatnou náladu". :)) A to bylo přesně to, co mě optimismem nabíjelo ještě víc. To, když někoho rozesměju, když s ním mluvím a on mi pak řekne, že ze mě ta pozitivní energie přímo sálá.. Nic víc nepotřebuju..:)

Nedávno ke mně ale někdo přišel se slovy: "Že ty máš nějakýho novýho borce? To přece nejde, že jsi takhle šťastná a plná energie jen tak, bez chlapa.."
Dlouho jsem dotyčnému musela vysvětlovat, že je to opravdu možné, že ke štěstí nepotřebuji polovičku. A že o smutnou trosku by na ulici pohledem nikdo ani nezavadil :)


Problém společnosti je jasný.. Lidé neumějí být šťastní sami se sebou a vlastně mnohdy ani né s tím co mají.
Kdo z vás si někdy neřekl "Byla bych šťastnější s přítelem.. S novým mobilem, autem, domem.." Lidé si často myslí, že jim bude lépe, když něco dostanou..

Ale sama jsem přišla na to, že tomu tak není. Člověk musí mít v první řadě rád sám sebe a být šťastný sám, on fyzicky.. A oni ty další věci potom přijdou. Ke šťastnému a spokojenému člověku se dostává mnohem víc dobrých věcí, všimly jste si toho také? :)

Od té doby, co jsem byla tou negativní osobností se nic materiálního nezměnilo. Pořád jsem nenašla muže svého života, nekoupila jsem si Audi, ani na krku nenosím diamanty..
Jediné co se změnilo je můj přístup, pohled na věci co se dějí. :)

Takže ano, pokud se chcete zeptat. Jsem stále single a jsem opravdu šťastná. :) Neměla jsem to nejlepší vysvědčení, nemám tvář ani postavu modelky, nebyla jsem mezi celebritami na KVIFF, nemám stovky pravidelných čtenářů.. Ale i přesto a nebo možná právě proto, jsem šťastná. :)
A všechno co přijde už budou jen bonusy ke šťastnému a spokojenému životu. :)

zdroj, zdroj

16 komentářů:

  1. Modelky stejně většinou vypadají jako úplně obyčejné holky, když si člověk odmyslí photoshop. ;) :D
    Jinak já jsem si šťastně před několika lety uvědomila, že na materiálnu záleží fakt ze všeho nejméně. Dokud má člověk kde bydlet, co jíst a o koho se opřít, potom už je všechno ostatní jen příjemný bonus, za který nezbývá než být velmi vděčný. A to já jsem. :)
    Krásný den Ti přeju. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Wow. Nechápu. Opravdu to nechápu, jak je možné, že máš tak vyspělý názor na život a na to "vyjít sám se sebou a se světem" (tahle písnička mi to hrozně připomíná TU
    Spoustě lidí okolo bych potřebovala tohle dát přečíst, jelikož tohle nechápou a litujou se a chtějí být litováni. Protože to je pro ně jednodušší. A k tomu pustit písničku od mňagy :)) Všechny palce hore za tak vyspělé uvažování ve Tvém věku. Šikulka :-* ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi dokonalá, děkuju moc za tolik slov chvály, to snad ani nevstřebám. :)

      Vymazat
  4. Snad se do této fáze taky někdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Paani, klobouk dolu holka :). Mas to v hlave opravdu srovnane :). Zijeme jen jednou, zivot je pitreba si uzit a ne protrpet!! A oni to jde, vsechno zle je pri neci dibre a ikdyz si rikame, ze se nam jen nedari, tak to neni pravda, protoze diky romu zazivame zase jine paradn veci, ktere hychom jinak nezazili :):)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Adélko. :)
      A nemůžu nic jiného, než souhlasit. :)

      Vymazat
  6. Hezkej pozitivní článek, takhle po ránu príma čtení! :) Mít pokoru a radovat se klidně i z maličkostí, o ničem jiným to není.

    OdpovědětVymazat
  7. A já se usmívám :o). Od ucha k uchu :o). Je skvělé vědět, že někdo další přemýšlí takhle pozitivně! Já se to teda zatím zase trochu učím, nějak jsem se chvilku nehlídala a depresivní šílená ženská byla zase zpátky... Tak se jí teď snažím úsměvem odehnat co nejdál a zatím se mi (snad) daří. A jestli člověk je nebo není single v tom myslím nehraje žádnou roli... Já mám svojí druhou polovičku už dlouho a tak si troufnu říct že vím o čem mluvím ;o). Jde o to, jací jsme my sami, jdenotlivé osobnosti... Óóóoo, skvělý článek! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Denisko, usmívej se i nadále a za chvíli už ani nebudeš vědět, že tam nějaká šílená depresivní ženská byla. :)
      Posílám úsměv. :)

      Vymazat
  8. Domi, tak tohle Ti jedině přeju a jsem ráda, že máš tak hezký pohled na svět. :) Sama jsem kdysi byla taky více depresivní a teď jsem naopak 100% šťastná.. ale musím uznat že je to od té doby, co mám svého miláčka (už skoro 7 let) a nevím, jestli bych bez něj nebyla nespokojená a věčně v depresích. Když mám jeho tak si můžu každý den uvědomit jaké mám neskutečné štěstí, ať už se jinak stane cokoliv. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nicci, tohle zase strašně moc přeju já Tobě! :) Ať to takhle skvěle klape i nadále. :)

      Vymazat
  9. Bomba Domi! Krásně si to napsala, super motivační článek i pro ostatní. Jéžiš se ani nedivím, máme to hodně podobně.:-) Já žasnu sama ze sebe, že hýřím konečně energií a přitom k tomu nepotřebuju partnera, jak stará su zažívám to poprvé a neskutečně si to užívám. Je nádherný, že si to dokážeš už užít ve Tvém věku, to je velký dar, udrž si to, jak jen to půjde, pak i ty vztahy budou úplně o něčom jinom...A ano tatínkové chybí, člověk se s tím musí naučit žít, ale i tak člověk musí milovat sám sebe a být sám sobě nejlepší kámoškou, dyť spolu musíme žít furt :-D s nikým jiným nejsme tak často jako se sebou a průser je pak, když člověk se sebou nevydrží, to nezachrání ani porsche ani guerlén :-).

    OdpovědětVymazat