pondělí 11. srpna 2014

7 kroků ke šťastnějšímu životu: Krok 2 - Víra v sebe a Sebeláska

V prvním díle seriálu "Cesta ke štěstí" jsme si povídali o tom, jak ukradené by nám měly být názory ostatních na náš život. Pokud někdo nečetl tak bych to shrnula asi takto - Naprosto! A dnes se podíváme na krok číslo dva, a to na víru v sebe samu a sebelásku.

Můžeme být celý život obklopení skvělými lidmi, kteří věří v nás, v naše schopnosti, sny a cíle. Pokud ale ztratíme víru v sebe samé, už nás z toho dna nevytáhne ani fotbalový mužstvo pozitivně naladěných krasavců.


Je sice fajn, když nás ostatní podporují, když nám věří a obejmou nás, když se nám zrovna nedaří. Ale v první řadě bychom si měli věřit my sami. Jak nás může podporovat někdo jiný, když mi sami si pod sebou podřezáváme větev? S takovým přístupem se úspěch ani štěstí nedostaví.

Kdo se bude usmívat a dělat ten hnací motor osobě, která už zapustila kořeny do dna, smířila se se svým osudem a má pocit, že už ji nic dobrého nečeká? No nikdo.
V první řadě musíš ty začít věřit, že to dokážeš, že na to máš. Zatnout zuby, zvednout se ze země a oprášit kolena.
Teprve potom přijdou ostatní a jejich důvěra.

Ale těžko v sebe člověk věří, když se nemá rád, že jo.. To je jako kdybyste měli přát úspěch a miliony svému úhlavnímu nepříteli, sice to jde, ale hodně těžko. (A v hloubi duše ho pořád budete chtít srazit ze schodů...)

Ale přitom je na každém z nás tolik hezkých věcí..
Pokud nedokážeme být šťastní sami se sebou, pokud nedokážeme mít rádi sami sebe.. Jak potom můžeme štěstí a lásku šířit dál?

Nikdy jsem sama sebe neměla moc ráda.. Pořád mi na sobě něco vadilo.. Ať už to byly zuby, břicho, stehna, boky a nebo palce u nohou..
Neuměla jsem přijímat chválu a pochválit samu sebe pro mě bylo něco nepředstavitelného.


Ale pak přišel ten zlom.. Jsem to já!
Jak mě může mít rád někdo jiný, když se nemám ráda sama a shazuju se?
Místo na to, co se mi na sobě nelíbí jsem se začala soustředit na ty hezký věci. Chválila jsem samu sebe za to, co se mi povedlo, za to, co se mi na sobě samé líbí. A začala pracovat na těch věcech se kterými jsem spokojená nebyla.
Každé ráno když vstanu, usměju se na sebe do zrcadla. A světě div se, on ten den potom hned nějak začne líp.

Od té doby, co jsem se začala mít ráda, co mi začalo být dobře se sebou, dobře ve svém těle..
Fotím mnohem víc "selfie fotek", sluší mi to na nich..
A ono, když je se sebou člověk spokojený, ta pohoda z něj vyzařuje i navenek. Na ulici se na mě usmívá mnohem víc chlapů lidí a zkrátka je mi líp.

Věřit si a mít se rád jednoznačně patří ke štěstí jako duha k dešti.. Jedno bez druhého zkrátka nebude..:)

Tak si prosím uvědomte, že jste přesně takové, jaké máte být. Že jste naprosto dokonalé a nádherné.
A všechny se povinně mrkněte na tohle video..:)



Sama si ho pouštím, když mám náladu pod psa. Viděla jsem ho už několikrát a nikdy mě neomrzí..:)

Když už jsme u té víry.. Uvědomte si ještě jednu věc. Musíte věřit svým snům! Vždycky a za všech okolností. Nikdo vám vaše sny plnit nebude. Musíte to udělat vy. Je jedno, jaké jsou. Ostatní se možná vaším cílům smát budou, ale to je právě ta největší motivace, no ne? :)
Svět patří bláznům. Pokud něco chcete, i kdyby to měla být ta největší a zdánlivě nerealizovatelná šílenost, věřte jí a ona se splní. :) Tak věřte v šílenosti a miřte vysoko. Garantuju vám, že ono to půjde!
"If you can dream it, you can do it!" :)

zdroj, zdroj2

3 komentáře:

  1. Amen. Perfektní článek, občas se člověk nad tím musí pozastavit, a uvědomit si, že mít ráda sebe sama (v rozumných mezích) je důležité.

    OdpovědětVymazat
  2. Správný přístup.. chválím!! Na to, jaké jsi mládě :o)) máš úžasné názory.. jen tak dál Domi.. a i ten správný policajt ti jednou zkříží cestu.. to mi věř!! :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju :* Nějakého mi sem nasměruj :)

      Vymazat