pondělí 25. srpna 2014

7 kroků ke šťastnějšímu životu: Krok 4 - Vděčnost

Taky máte občas pocit, že se z dnešního světa vytrácí vděk? Já ho mívám čím dál častěji. Možná je to výchovou, já nevím.. Ale už od malička jsem zvyklá za všechno, co pro mě někdo udělá, poděkovat. V poslední době jsem si ale začala všímat toho, že je na světě čím dál tím méně lidí, kteří to mají stejně a nebo těch, kterým to přijde normální.


Nejednou jsem se setkala s tím, že lidem přijde mnoho věcí jako samozřejmost. Nepoděkují za ní, protože jim to přijde naprosto normální věc, kterou mají všichni. Sakra, dnes není jisté naprosto nic. Člověk musí být hodně odvážný, když si dovolí něco nazvat samozřejmostí. Všechno můžeme ztratit v jediné sekundě.
Ať už jsme si jistí čímkoli, nikdy to není sto procentní. Život se nás nikdy nebude ptát na to, co nám může vzít. Přijde a smete cokoli, co si vybere.

Kromě jistoty lidí mě zaráží ale ještě jedna věc. Jak už se na světě děkuje hodně málo. Jsou lidé, co se na vás budou dívat jako na blázna, když za něco vyjádříte vděk. Budete ti divní, co děkují za "samozřejmosti". A potom přijdou takové ty fráze - Neděkuj pořád. Za co furt děkuješ?

Naučila jsem se být vděčná. A hodně věcí v mém životě to změnilo.
Nejsem vděčná jen ostatním, za to co pro mě dělají, ať už je to dobré či špatné. Ale jsem vděčná i sobě, za svá rozhodnutí, činy.. Ale taky tam někam nahoru. Za každý nový den, za lidi, které kolem sebe mám, za možnosti, za místo, kde žiju..
Každý z nás má alespoň jednu věc, za kterou může být každý den vděčný. I kdyby to mělo být jen to, že dostal další nový den svého života. Obvykle je toho ale mnohem víc.


Budete se divit, jak se věci pohnou, když za ně začnete děkovat. Stačí se jen každý den před spaním na pár minut zamyslet a promítnout si, kolik dobrých věci se vám za den stalo, kolik se vám jich povedlo. A ony se samy brzy začnou znásobovat.

Poděkování nikoho z nás nic nestojí, stejně jako úsměv, objetí a nebo pomoc někomu jinému. Tak zkusme tyto věci dávat trochu a víc a tolik s nimi nešetřit. :)

Velké díky za Vás! :)

zdroj, zdroj2

10 komentářů:

  1. Honey, tyhle články jsou super nakopnutí do nového týdne (a že jsem to dneska potřebovala!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsou články k něčemu a nepíšu je do větru. :) :**

      Vymazat
  2. Díky za tebe :)! Překrásný článek. Mám to stejně, děkuju za každou "blbost", přijde mi to automatický, ale někdy si podle reakcí lidí přijdu jako blázen :). Děkuju i v duchu, když třeba dohoním autobus nebo mi přijde ztracený balíček nebo cokoli pozitivního :D. A věřím tomu, že vibrace se vrací, takže přesně tak, jen víc vděčnosti!

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Y, první tři slova ve Tvém komentáři mě naprosto dostala, děkuju! :) Za Tebe, za přečtení i za komentář. :) Jsem na tom naprosto stejně. Vibrace se určitě vrací. :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Katalánsku jsem normálně poděkovala za jídlo (což mi přijde standardní situace) a oni se mi celé dva a půl měsíce snažili vsugerovat, že za jídlo fakt děkovat nemusím :))) Stejně jsem děkovala, protože když si s tím někdo dal tu práci... navíc jídlo není samozřejmost, žejo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, to koukám :) To mi přijde naprosto samozřejmé. :)

      Vymazat
  5. Moc hezký článek, tak trochu mě v dnešním nevlídném dni (a nevlídné náladě, bléch) mě velmi potěšil a za to Ti děkuji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti článek líbil a alespoň trošku tě rozveselil. :) A posílám trochu optimismu. :*

      Vymazat
  6. My také děkujeme!
    Jsem naučená děkovat a jsem za to ráda :)

    Jinak bezva packy a vlastně celý nový look blogu ;-) světlé já ráda!

    C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se packy líbí. :) Přišla jsem na to, že v jednoduchosti je krása a světlá bude nejlepší. :)

      Vymazat