pondělí 8. září 2014

7 kroků ke šťastnějšímu životu: Krok 6 - Pozitivní energie

Jestli jsem se opravdu těšila, až budu psát nějaký z kroků za šťastnějším životem, tak je to právě tento šestý. Pozitivní energie a optimismus je něco, co strašně ráda dávám, šířím to dál a dokázala bych o tomto přístupu k životu a věcem, co se dějí, mluvit hodiny a hodiny. Konečně je možnost rozebrat ho detailněji i tady na blogu, uvařme si hromadné kafe a pojďme se do toho pěkně s úsměvem pustit.


V životě se může člověk naučit naprosto všechno a pro optimismus a pozitivní energii to platí dvojnásob! A jestli si myslíte, že lžu, nebo vám někdo říká, že to není možný.. Vysmějte se mu. Já jsem zářným příkladem toho, že to jde. Byla jsem zapřísáhlý negativista, ta chudinka, co se pořád lituje a denně brečí do polštáře. Člověk musí v první řadě chtít! Bez toho to nejde.
Mně to jednoduše přestalo bavit, uvědomila jsem si, že takhle to dál nejde a udělala tlustou čáru. Když člověk chce něco změnit, musí chtít a začít na tom pracovat.

Ve všem, co se vám v životě děje, se dá najít něco dobrého. Možná je toho v některých věcech víc, jinde se to těžko hledá, ale věřte, že to tam je. Každá mince má dvě strany, občas je sakra těžký tu druhou vidět, obrátit kartu. Ale nikdo vám nikdy nesliboval, že život je jednoduchej a bude se s váma mazlit. Ale čím těžší to je teď, tím lepší to bude potom.

Ze začátku to bude těžký. Zaběhlej způsob života se nemění jednoduše, pořád budete mít tendenci se vracet k těm negativním názorům a postojům. Pořád musíte mít ale někde v hlavě tu myšlenku, ten velkej červenej nápis "Buď pozitivní". A ono to za chvíli půjde samo. Když vás jako malé učili zavazovat tkaničky, taky jste to neuměly hned, byly za tim týdny cviku a hromada slz. Ale umíte to dodnes. ;)

Jednou mi jeden člověk řekl:
"Já vím, že je to těžký, že to možná teď nevidíš, že si myslíš, že to nemá smysl. Je jednodušší zůstat negativní a nechat se litovat. Ale jestli s tím nebudeš něco dělat, jednou budeš litovat ty, sama sebe. Když budeš chtít, najdeš to. Mně to taky trvalo a teď vidím ty dobré věci všude."
"Dneska jsem spadl ze schodů. Jediná věc, kterou jsem si pro sebe řekl, po tom co jsem vstal, byla, že dnes jsem ty schody zvládl opravdu rychle."


Negativní mysl vám nikdy nepřinese pozitivní život.
Musíte věřit, že všechno je přesně tak, jak má být. Že Vesmír (osud, Bůh, jak chcete) vám přinesl přesně to, co jste potřebovali a že to zamýšlel s tím nejlepším záměrem, že pokud to dobré nevidíte teď, uvidíte to později a bude to stát za to.

Musíte se naučit přestat očekávat, ale naučit se přijímat to co přijde a vytěžit z toho co nejvíc. Nikdy si nesmíte stěžovat na to, co máte, co právě prožíváte. Když začnete věřit, že se za tím skrývá něco dobrého, co vás posílí, pomůže vám, najednou to opravdu tak bude. Život nabere nový rozměr, začnou se vám vážně dít lepší věci a vy budete jiní. :))

Jestli mě na optimismu a pozitivní energii něco baví, tak je to právě to, že je můžu předávat dál. Lidi jsou v mojí společnosti hrozně rádi a pokud zrovna chybí optimismus jim, čerpají ho ze mě. Je úžasný, že stačí pár minut se smutným člověkem, pár pozitivních slov, objetí, smích a on ať chce nebo nechce, prostě si od vás nějakou tu pozitivní energii vezme.
A to je ta nejkrásnější odměna. Když za mnou někdo přijde a řekne, jak moc fajn mu se mnou je, jak moc jsem mu pomohla, že je mu díky mě líp. A proto to dělám. :))
Lidé zapomenou co jste kdy řekli, co jste jim dali.. Ale nikdy nezapomenou jak se vedle vás cítili. :)) A potom zase, když není nejlíp mě, oni přijdou a zásobí mě svou energií.

Dobře si vybírejte jaké lidi kolem sebe máte. Stejně tak, jako vám pozitivní život nepřinese negativní mysl, tak vám ho nedají ani negativní lidé. Ti vás budou o váš optimismus obírat. Nenechte se. Nemusíte trávit čas s tím, s kým nechcete. Výběr je na vás.
Stejně tak, jako je na vás, zda se rozhodnete být šťastní a nebo smutní. Štěstí je volba a člověk je tak šťastný, jak se rozhodl být.

zdroj, zdroj2.

12 komentářů:

  1. Úžasné :-) Fakt že jo, nikdy není dost pozitivních lidí, kteří se na nás usmívají a jsou pozitivní. Mám hrozně ráda větu:, že nemusím trávit čas s tím, s kým nechci. Občas si ji musím zopakovat :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, zase máš pravdu. :) Taky se o tohle snažím, jen někdy to trochu dře... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jo, přestávám věřit tomu, že je ti 17 let, protože jsi úplná studnice moudrosti :), a do puntíku souhlasím, jsem taky napravený optimouš a je mi fajn :). Hlavně jsem si přestala dělat obavy, co špatného by se mohlo stát v budoucnu, jak zvádnu tohle a tamto, neřeším, soustředím se na "teď" a věřím, že všechno dobře dopadne (a taky že jo, ťuk ťuk :D). A fakt takováhle jednoduchá změna přístupu úplně změní život :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mě vždycky svým komentářem naprosto dostaneš! :) Děkujůů jsi zlato..:)) S tím "teď" ještě pořád trošku zápasím, ale snažím se do toho dostat, protože je fakt, že když se mi to občas podaří, je to skvělý. :) A vážně to většinou dopadne dobře (ťuk ťuk). :))

      Vymazat
  4. Hezky napsané, já osobně nejsem úplný optimista, takové lidi však obdivuji :).

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký článek. Já když občas vidím, kolik negativismu je kolem mě, tak je mi z toho až špatně. Sice jsem někdy taky negativní, naštvaná, ale snažím se být co nejméně a i když jsem naštvaná a nebo mi není zrovna dobře, tak se i přesto snažím šířit dobrou náladu a nebýt na lidi kolem sebe protivná jen proto, že mě zrovna není dobře..
    A to s tím, že se člověk má obklopovat pozitivními lidmi... ono se to velmi lehko řekne, ale je to trochu těžší udělat.. hlavně, když je to někdo, koho máme rádi a kdo pro nás něco znamená... Snažím se však i tímto pravidlem řídit a obklopovat se lidmi, kteří mi něco dají a sdílejí se mnou moje radosti :)

    Zdravím! Like Lady



    OdpovědětVymazat
  6. Amen :)

    Takové věci by si člověk měl číst každý den a klidně i několikrát, než se mu to dostane pořádně pod kůži. Jak říkáš, pozitivní mysl je důležitá a je to vlastně základ všeho. I já často bojuji s chmury, hold, člověk musí zatnout a bojovat sám se sebou, ale ten boj se vyplatí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, přesně tak. :) Neboj, i já jsem občas negativní a mám chuť někam zalézt.. A ten boj je těžký.. Ale stojí za to, fakt :)

      Vymazat
  7. Veľmi inšpiratívny článok a musím uznať, že aj veľmi pravdivý. Kým som bola na škole, bola som taká dosť vážna a skôr realistka, ako optimistka, Potom som ale prišla do práce a uvidela tam úplne iný prístup, obrovskú dávku optimizmu, práca ma baví, takže k nej aj tak pristupujem, stále sa usmievam a snažím sa každému prinášať radosť a pomáhať koľko sa dá a kde sa dá, tiež som zistila, že negatívny prístup nielen v živote, ale všeobecne nepomôže fakt k ničomu, netreba sa ľutovať, treba sa postaviť na nohy, vyjsť zo svojho pohodlia a začať žiť, začať niečo robiť.
    Bianka

    OdpovědětVymazat