úterý 28. října 2014

Co mě dělá šťastnější - neočekávat, nebrat si věci osobně a zasmát se svým trapasům

Máte dobrej den, výjimečně se vám chtělo i vstávat, dáte si dobrou snídani a těšíte se na večerní rande. Z domova vycházíte jako sluníčko a říkáte si, že tohle bude fakt super den! 
Na chodníku se ale zastavíte blízko silnice, před tou jedinou kaluží, která je široko daleko.. A díky projíždějícímu autu už vaše bílý kalhoty nejsou bílý. 
Prodavačka v obchodě je nepříjemná, v práci musíte zůstat přesčas a váš potencionální partner se na rande jeví jako naprostej blbeček. 
Takový věci dokážou člověku pokazit den. 


Slyšeli jste někdy větu - Zklamání pramení z očekávání, že ostatní jsou ochotní pro nás udělat to, co jsme ochotní udělat my pro ně? 
Zkuste se nad tím zamyslet.
Docela to sedí, co?
Pár takových podobných zklamání (teda u mě jich muselo bejt víc.. Já nezkusím udělat blbou věc jednou nebo dvakrát.. Já ji udělám sedmkrát nebo osmkrát, prostě jen tak pro jistotu) a on si člověk uvědomí, že očekávání je fakt k ničemu.
Kolikrát věci vyšly přesně tak, jak jste čekali? Kolikrát se lidi chovali přesně tak, jak jste si představovali? No mockrát asi ne, že jo.
Naučte se přestat očekávat a on ten život bude hned jednodušší.
Jděte na to rande s tím, že prostě buď to vyjde nebo ne. Co se stane? Svět se nezboří a poslední chlap na planetě to taky neni.(Tohle se dá aplikovat na cokoli, ne jen na chlapi)


Vždycky mě hrozně vytáčelo, že jsou na mě prodavačky v obchodech nepříjemný. Vylejvaj si na mě svoje splíny a dělaj, jako bych já mohla za to, že musej sedět za tou pokladnou.
Ale abych nešpinila jenom prodavačky.
Dělá to kde kdo. Občas vás seřve pán v tramvaji a jindy si na vás zlost vyleje průvodčí ve vlaku.
Takový výlevy mi dokázaly zkazit den. 
Vždycky jsem si říkala, co jsem těm lidem udělala. A dlouho jsem o tom přemejšlela.
Stejný to je ale i s přáteli. Občas se prostě někdo blbě vyspí a bude házet blesky i za pozdrav.
Ale za to já přece nemůžu.
Tak proč bych z toho měla bejt špatná já? 
Chlápka z tramvaje asi vidim naposled a ti ostatní se z toho vyspí a zase to bude ok. A oni nechtěli seřvat mě, já jsem se tam prostě jenom objevila a tak si svojí blbou náladu vylili na mě.
A jak se říká - zlo zlem nepřebiješ. Tak se usměju a odcházím. :)


Trapasy jsou u mě věčně řešený téma.
Dřív jsem měla pořád strach, že něco podělám. A po každým takovým karambolu jsem měla chuť chodit kanálama. A zvlášť když kolem byla hromada lidí. Takový ty pocity jako "pane bože.. už nikdy se tady nemůžu ukázat.."
Ale časem jsem se naučila smát sama sobě a otočit trapasy v takovou příhodu, která pobaví nejen mě, ale i všechny kolem. Základ je podat to takovým způsobem, že si všichni budou přát zažít úplně to samý a ještě se na to budou těšit.
Nehroutim se z každýho trapasu, ale zasměju se sama sobě a občas si řeknu, že tohle by mi snad ani nikdo nevěřil, kdybych to někde řekla..
Nemám návod na to, jak se to naučit. Asi prostě musíte ty trapný situace přitahovat tak jako já.. A to se časem obrníte! :D

Dám ruku do ohně za to, že když začnete věci brát tak jak jsou, přestanete očekávat a budete brát všechno jako hru, život bude šťastnější a jednodušší. Když si k tomu přestanete ještě brát osobně blbý nálady ostatních a naučíte se radovat ze svých trapasů a budete nad nima přemýšlet jako nad dobrýma článkama na blog a ne jako nad společenskou sebevraždou. Budete se mít vážně hej! :))

zdroj, zdroj2, zdroj3

10 komentářů:

  1. Tahle věta:
    Zklamání pramení z očekávání, že ostatní jsou ochotní pro nás udělat to, co jsme ochotní udělat my pro ně?
    ... si zaslouží zarámovat! asi si ji budu denně předčítat, než opustím byt :-)
    Kamarádka vždycky říká "Všechna zklamání pramení z nadměrných očekávání" a něco na tom sakra bude! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, taky bych ji potřebovala (ještě s dalšími) mít denně na očích :)
      Kamarádka má pravdu! :)

      Vymazat
  2. Naprosto souhlasím s výrokem, že lidé mají vždy velké očekávání a pak to špatně dopadne a jsou zklamaní.. Jak bylo v mém oblíbeném seriálu Gilmor girls - člověk by si neměl nic plánovat, protože když si něco plánuje, tak si dělá naděje.. a když si dělá naděje, tak je pak zklamaný.. Nejlepší věci přicházejí vždy ve chvíli, kdy to absolutně nečekáme.. tak stop plánování a honem si užívat života z minuty na minutu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásnej komentář, Rose! :) Gilmore firls prostě umí a vědí o čem mluví. :)

      Vymazat
  3. Tak toto je poriadna výzva, neviem, kedy si prestanem brať veci príliš k srdcu, snažím sa o to zo všetkých síl, pri niektorých veciach už viem vypnúť, spraviť si srandu, povzniesť sa nad danú situáciu, ale najhoršie je to v práci, keď ma niekto príšerne nahnevá tak vtedy mi vie poriadne klesnúť náladu a tom som inak veselá kopa, ale čo už. Mám ešte na čom pracovať asi tak ako každý z nás. O tých očakávaniach tam som už úspešnejšia pretože životné skúsenosti ma naučili, že skrátka idealizovať si veci nemá zmysel, tak ako idealizovať si chlapa sa vôbec neoplatí, proste sa snažím nič neočakávať, potom človek aspoň nie je príliš sklamaný a znechutený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej tomu trošku času. Ono to půjde. :) Všechno chce jenom trénink. :)

      Vymazat
  4. Pokud tě někdo nesnáší bezdůvodně, tak tomu zmrdovi dej důvod... :-D

    Jinak když je na mě někdo cizí fakt hnusný, tak si vždycky v duchu promítnu, jak měl dotyčný určitě hodně blbou noc a nevrznul si, pes mu nasral na novou bílou sedačku a z ledničky se omylem nalokal hnusného plesnivého mléka. A hned je mi líp... :-D

    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dám mu důvod! :D

      Bebe! :D :D To si budu pamatovat :D

      Vymazat
  5. Očekávání ničí vztahy. Dokud jsem očekávala, že manžel mi pomůže s dětma, tchýně pohlídá, děti budou hodné ap.., byla jsem nešťastná. Ale když jsem se naučila nic neočekávat, můj život se změnil. A teď, i když není nic tak, jak bych si představovala, jsem šťastná. Bez očekávání je život mnohem zajímavější a lepší. Každý den je darem, ať přinese cokoliv. Kéž by moje dcery jednou měly podobné názory jako máš ty:-) Děkuji za tvé skvělé články.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amelko, tys to krásně všechno vystihla. :) Jsem ráda, že jsi šťastná a přeji, aby to tak bylo i nadále! :* Hodně síly, zlatíčko.
      Já děkuji za krásné komentáře. :)

      Vymazat