středa 1. října 2014

Studium TAG

Škola a studium je (alespoň v mém případě) pořád něco nevyhnutelného, co prostě absolvovat musím a mám to na denním pořádku. A ještě nějaký čas to tak zůstane. Řekla jsem si, že vás tu ale nebudu zásobovat odbornými termíny a mojí studijní látkou, naopak vám povím něco málo a obecného o tom, co já a škola. Většina z vás má už alespoň tu střední školu za sebou, tak si pojďte spolu se mnou trochu zavzpomínat. :)


Na jakou školu chodíš/ co studuješ?
Chodím na střední odbornou školu, studuju v Plzni a to konkrétně Veřejnosprávní činnost. Jaká je definice oboru? Sedřeme z vás kůži! Ne teď vážně, jsme vedeni k právu, práci ve veřejné správě, úřady, státní podniky, policie. Ale hlavně jsme v procesu přípravy na vysokou.

Co chceš po ukončení studia dělat?
Když jsem do školy šla, volba byla jasná. Půjdu na vysokou. Teď už o tom ale ta skálopevně přesvědčená nejsem, střední škola člověka změní. Mám své plány, řekla bych, že docela pevné, ale to je ještě daleko a zatím bych si to nechala pro sebe. Všechno se včas dozvíte. :)

Učíš se ráda?
Vždycky jsem se musela alespoň trochu učit, nebyla jsem ten šťastný student, co mu stačil výklad v hodině a po škole zasedl do hospody. Nebyla jsem a nejsem kdovíjaký šprtík, ale na svých studijních výsledcích makám. Nemůžu říct, že bych k sešitům zasedala s úsměvem na tváři, ale vím, že když něco chci, pracovat na tom zkrátka musím.

Nejmilejší předmět
Ten, při kterém nemusím nic moc dělat. :D V poslední době jsem začala mít ráda angličtinu a nebo taky počítače, objevuju kouzla různých programů a vlastně mě to docela baví. Miluju ten pocit, když za mnou je vidět nějaká práce. Takže několik upravených fotek, koláží, práce s Wordem, to mě baví.

Nejméně oblíbený předmět
Matematika! I hate it! Z čísel mě chytají mdloby, učebnici na matematiku pro jistotu ani nemám a při pohledu na matikářku s hromadou příkladů mám chuť vyskočit z okna.

Jak se učíš? Máš nějaké triky/pomůcky?
Učím se nahlas. A všechno si píšu, co mám udělat, kdy, kam, proč. Bez diáře nedám ani ránu, kdybych ho neměla, snad ani do tý školy bych nešla.

Když na tebe čekají zkoušky/testy, učíš se včas?
Ve většině případů se všechno učím den předem, dovolím si říct, že mi byla dána skvělá krátkodobá paměť. Když je to něco většího, sednu si k tomu dva, maximálně tři (to už musí bejt) dny předem. Ale taky si to dlouho nepamatuju. Budu na tom muset začít pracovat, nebo neodmaturuju. :D

Jak se stavíš ke špatné známce nebo když nezvládneš test/zkoušku?
Upřímně mám většinou chuť se sbalit a seknout s celým studiem. Už jsem si zvykla na to, že jedničky z matematiky nikdy mít nebudu, takže tam už se spokojím s trojkama. Když mi to ale ujede někde jinde, většinou mě to fakt mrzí. Ale víme, většinou je to mojí vinou.

Kdybys mohla čas vrátit, rozhodla by ses pro stejnou školu?
S největší pravděpodobností bych volila stejně. Ono totiž najít v dnešní době něco perspektivního pro holku není zrovna jednoduché a práce v kanceláři je asi tak to jediné. A bez obalu, tady jde o to, abych měla maturitu. Osobně se ale do budoucna nejspíš chci a budu ubírat jiným směrem.

Co bys poradila těm, kteří se rozhodli pro stejnou školu?
Ať si to ještě jednou pořádně rozmyslí. :D

Teď spusťte, co vy a vaše studium? :)

4 komentáře:

  1. Jéé, to jsem ráda, že sis oblíbila angličtinu a počítače, to jsou mi velice blízké obory :-) A pošleme jeden velký hejt na matiku, fuj! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně napsané. A vidíš, já jsem matematiku milovala.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý TAG.:) Jsme na tom trošku podobně- taky nesnáším matiku (naštěstí už jen půl roku a pak ji už nikdy neuvidím..:))A taky se nedokážu přinutit se učit dřív než dva dny předem :D Tak hlavně hodně štěstí ve škole, ať se ti v letošním školním roce daří:)

    OdpovědětVymazat