úterý 18. listopadu 2014

Jak jsem šla udělat dojem na polici(sty)i

Třeťák, povinná praxe.. Už nebudu žádnej nováček, takže na úřad ke skartovačce mě nedostanou ani heverem! Chtělo to něco většího. A v mém případě byl výběr jasnej. Sedla jsem k notebooku a poslala žádosti na pár oddělení policie ČR a městské policie. 

Odpovědi přišly do dvou dnů a kupodivu byly všechny pozitivní. Když jsem k policii chtěla loni, poslali mě na krajský ředitelství. No co bych tam asi tak viděla. 
A kamaráda vypakovali i z toho krajskýho ředitelství. 
Tak jsem se původně nechtěla ani snažit, ale zkusit jsem to musela! A ono to klaplo (podezírám je, že tam prostě chtěly mladou holku :D). 

Nebyla jsem žádnej troškař a email směřovala rovnou k veliteli obvodního oddělení. Domluvili jsme si osobní schůzku a tak jsem celá rozklepaná vyrazila na ono oddělení. 
Víte jak, alespoň si to tam obhlídnu, jestli jsem si fakt vybrala dobře a nedělaj tam policisté jednou nohou v důchodu. 


Před budovou jsem zkontrolovala vlasy a make-up. (Jestli tam někde jsou kamery, jakože určitě jsou, tak se jejich obsluha musela náramně bavit). 
Když se přede mnou otevřely dveře, viděla jsem na zdi obrovskej znak policie. Srdce mi poskočilo! 
Oznámím milé paní na recepci, že mám domluvenou schůzku s panem velitelem, chvíli si mě prohlíží a přemýšlí, co by mu asi někdo jako já mohl chtít. 
Posadí mě do "čekárny" s dokonalým výhledem na všechny procházející policisty. 
Tak tihle fakt mají do důchodu ještě daleko! 

Přijde si pro mě asistentka a dovede mě k onomu vedoucímu. 
Nahodím úsměv a pozdravím. Pan M. mi okamžitě podává ruku a představuje se. 
Kur.. To je ale kus! 
Když se i já představím, zopakuje moje příjmení (totožné jako příjmení jednoho z našich ministrů) a povídá "Nemáte vy něco společnýho s naším panem ministrem?" 
Pohotově odpovídám "Tak to fakt nemám, ale vůbec by to nebylo na škodu". 
Směje se - 1:0 pro mě. 

Vyplňuje mi přihlášku, neustále mu drnčí telefony a já si ho prohlížim. 
Má rád Jaksi Taksi, je to strašnej kus a to na sobě nemá ani uniformu, má tetování na pravý paži, hezky voní, prstýnek na levačce nemá! 


"Tak vy tady s námi budete dva týdny. Budete asi hodně na podatelně, abyste věděla, jak to tady funguje. A když budete mít štěstí, vezmeme vás třeba i na rekognice. Ale taky nám pomůžete s nějakou tou neoblíbenou prací.."
Culim se jak měsíček na hnoji a přikyvuju. Rekognice! Jo! "Myslíte takovou tu, co nikdo nechce dělat?"
Zase se směje - 2:0 pro mě. "Jo přesně tu. A až tu budete, ještě se domluvíme, co byste tady chtěla vidět, co byste chtěla dělat. Ať z toho něco máte." 
V  hlavě sepisuju seznam toho, co všechno chci vidět. Tiše mu vyhrožuju, ať si ani nezkouší, dát mě k nějakýmu dědovi nebo ženský! A že se taky určitě musim projet v autě s VRZ. A udělat selfie s pěknym poldou! 

Doladíme ještě podrobnosti k přihlášce a pan M. se na mě mile usměje. 
"Tak se na vás budeme těšit." 
Podává mi ruku - má skvělej stisk. A ptá se jestli zvládnu ven trefit sama. 
Vzpomenu si na svůj orientační smysl. "Noo.. Snad jo.."
"Ale já vás stejně doprovodím, aby se kolegové nedivili, že nám tady lítaj mladý holky po chodbách".
Ale to ať se klidně diví..

Jde se mnou k vrátnici a potkáváme na chodbě kolegu, pozdravíme se, kolega mě sjede pohledem a ty dva se na sebe tak zvláštně usmějou. (No nebudeme dělat, že já jeho pohledem nesjela..)
Jo, tady se mi bude líbit! 

zdroj, zdroj2

12 komentářů:

  1. Zas to blbé slovo, rekognice :D Nedávno jsem nad tím uvažovala, jak že se tomu říká, a nemohla jsem si za boha vzpomenout :D Určo bude spoustu dalších policejních zážitků ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už si přece musíš pamatovat :D
      O tom ani v nejmenším nepochybuju. :))

      Vymazat
  2. Haha. Tak to jsem zvědavá na pokračování! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky pěkně! Tak držím palec ať je vše ok a praxe Tě baví ;o). Podle tohohle článku to zatím vypadá, že Tě bude víc než bavit ;o). Pořádně to tam všechno obhlídni ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se mě tohle nadšení bude držet. :) Děkuju moc! :*

      Vymazat
  4. Holka, já ti fandim! :D Doufám, že se nám dostane podrobných informací z praxe :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :D A neboj se, to se určitě dostane :)

      Vymazat
  5. Na konci dne jsi mi skvěle zvedla náladu :) se směju ještě teď a těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! :) Tohle dokáže moc potěšit, takže já děkuju. :) A doufám, že pokračování se bude nést ve stejném duchu jako začátek. :)

      Vymazat
  6. No tak hurá na praxi ať se bavíme zážitky! :D

    OdpovědětVymazat