pátek 26. července 2013

Hostitel (Stephenie Meyer)

Autor: Steprhenie Meyer
Titul: Hostitel
Originální název: The Host
Počet stran: 552
Nakladatelství: Tatran, 2008

 Anotace:
 Melanie Stryderová se odmítá vzdát. Náš svět napadl neviditelný nepřítel. Lidé se pro tyto mimozemšťany mění na pouhé hostitelské tělo; jejich mozek ovládne vetřelec, ale tělo zůstává netknuté a zdánlivě beze změny pokračuje v předchozím životě. Obětí mimozemšťanů se rychle stane drtivá většina lidstva. Když vetřelci dopadnou i Melanii, jednu z hrstky přežívajících „divokých“ lidí, dívka vůbec nepochybuje, že nastal její konec. „Poutnice“ - její vetřelecká „duše“ - která teď ovládla Melaniino tělo, dostala předem varování před problémy existence v člověku: změť pronikavých emocí, příliš mnoho smyslů, vypjatě živé vzpomínky. S jednou potíží však Poutnice nepočítá: předchozí obyvatelka těla se odmítá vzdát vlády nad svou myslí, i když tělo jí už nepatří. Poutnice bádá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že objeví příčinu nezdolného lidského vzdoru. Místo toho Melanie naopk zaplní mysl Poutnice vzpomínkami a podobou milovaného muže – Jareda, který se dosud někde skrývá před vetřelci. A jelikož Poutnice se nemůže oddělit od Melaniiny tělesné touhy, sama začne prahnout po muži, jehož má odhalit. Když vnější okolnosti přinutí Poutnici a Melanii, aby uzavřely nedobrovolné spojenectví, vydají se spolu na nebezpečnou a nejistou pouť za mužem, kterého obě milují. Stephenie Meyerová patří k nejzajímavějším autorům současnosti. Ve svém Hostiteli nám předkládá strhující a nezapomenutelné dílo o vytrvalosti lásky a o samotné podstatě toho, co člověka dělá člověkem.


Kniha Hostitel u nás rozpoutala velký boom. Každý o ní mluvil, každý si ji chtěl přečíst, mít jí ve své knihovničce a moct se s ní pochlubit. Já byla výjimkou, dlouhou dobu šlo tohle šílenství mimo mě. Ale když Laurdes začala s projektem Pětistovka je jen číslo, rozhodla jsem se zapojit a tuto knihu přečíst.

Hned jsem si ji zarezervovala v knihovně a pustila se do ní. Čtení šlo celkem rychle, tedy až na ten začátek, nějakou dobu mi trvalo, než jsem knize přišla na chuť a pořádně se začetla. Občas jsem i v průběhu čtení měla nějaké špatné chvíle, kdy bych knihu nejraději zahodila a na čtení se vykašlala, ale odolala jsem.

Obálka knihy je moc pěkná, taková mystická a zajímavá. Když se na ní podíváte, hned vás napadne, proč má slečna v oku to stříbrné ohraničení. Co se stalo, jak se to stalo? Obálka opravdu odpovídá mým představám a posunuje mě ke čtení. Ale samotná kniha mě trošku přesvědčila že mimozemšťané nebudou mým oblíbeným knižním žánrem.

I přesto, že mě kniha nechytla tak, jak vás všechny ostatní. Zanechala ve mě plno emocí, které se mísí, o knize jsem hodně přemýšlela, je to něco nového, něco, co tu ještě nikdo nenapsal. Autorčin nápad byl skvělý, chvályhodný a určitě si zaslouží potlesk za to co sepsala. Nejsou to žádní ohraní upíří, jsou to noví a neokoukaní mimozemšťané, myšlenka knihy má hloubku a určitě to není jen tak nějaké obyčejné sci-fi.

Pokud jde o mě, tak sice nepoběžím do knihkupectví, abych si Hostitele pořídila domů a měl čestné místo na mé poličce, ale jsem ráda, že jsem měla možnost si ho přečíst, určitě to stojí za to a doporučuji to i vám. Knize bych dala 4/5 bodů.

Vím, že tato recenze není úplně nejpovedenější. Ale pořádně nevím co bych o knize řekla, moje pocity jsou takové rozporuplné a já přesně nevím, co si mám myslet. Ale jak už jsem řekla, je to něco nového, povedeného, neokoukaného a já to doporučuji. Z této knihy si každý z nás něco odnese.


Kniha je součástí projektu Pětistovka je jen číslo, kterého se účastním. Pořádá ho Laurdes

3 komentáře:

  1. Hostitele jsem si taky přečetla v rámci Pětistovky :) jenom jsem líná psát na všechny knihy z toho seznamu recenze.
    Mě se takhle kniha hrozně moc líbila. Sice jsem neodolala prvotní vlně a musela jsem ho mít hned doma, ale potom, co jsem ho od našich dostala k Vánocům nebo narozeninám jsem ho další 3 roky neotevřela až teď o prázdninách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak moc chvílím vzhled. Vypadá to úžasně ;)

      Vymazat
    2. Já jsem se rozhodla, že to dám dohromady s recenzí. :)
      Je právě hrozně moc lidí, kterým se Hostitel líbil, tak jsem se do něj pustila.

      Děkuju za pochvalu..:)

      Vymazat