neděle 7. července 2013

Knihomol z nečtecí rodiny

Asi takhle nějak bych se charakterizovala, když je řeč o knihách. Jsem takový knihomol z nečtecí rodiny. Kdy jsem na to přišla? Vlastně, vím to už dlouho, ale pořádně jsem si to uvědomila až před pár dny, kdy jsem po roce navštívila knihovnu u nás ve městě a zase si skvěle popovídala s naší paní knihovnicí, je to můj anděl. O:)

 Jak jsme si tak povídaly, probraly jsme mojí budoucnost, současnost i minulost a dospěly jsme k závěru, že jí ke čtení vždycky doma vedli, maminka já už jako malé četla knihy, ona potom začala číst sama, neměla moc přátel, ale měla knihy. Celé prázdniny trávila čtením knih, to byly její nejlepší přátelé, jiné nepotřebovala. Já sice nějaké přátele mám, ale knihomolové pochopí, že knihám se nevyrovnají.

Mě vlastně doma ke knihám nikdy nevedli a ani teď nevedou. U nás v rodině nikdo nečte, o knihách se nebavíme, nikdo nečte. Tak si občas říkám, jak můžu být takový knihomol, po kom jsem to zdědila? Občas se doma diví, jak rychle čtu, co mě na tom baví a další podobné otázky, mé nadšení do knih moc nechápou, ale já jsem s knihami spokojená, číst mě baví a řekla bych že je to mnohem lepší záliba, než kdybych večer seděla v hospodě, nebo něco prováděla.

Pokud jde o čtení a o knihy, je takovou mojí druhou mamkou paní knihovnice. Vždycky když do knihovny přijdu, skvěle si popovídáme, ona mi doporučí nové kousky, nebo i straší knihy, které by se mi mohly líbit. A musím říct, že už mě má skvěle přečtenou, vždycky se mi výběrem trefí do noty. Jen mě mrzí, že jsem přes rok na internátu, tak k nám do knihovny moc nechodím, ale už jsem promyslela, že si tam budu pro knihy posílat babičku. I s paní knihovnicí už jsem to domluvila.

A jak jste na tom se čtením a rodinou vy? 
Čtou rodiče taky?

3 komentáře:

  1. Vím přesně jak Ti je, u nás je to stejné. Dokonce mamka říkala, že si myslela, že jsem nějaká divná, že pořád jen čtu a ani si nehraji :)
    Knihovnici Ti závidím, ta u nás je hrozně protivná a nepříjemná a taky si nemám s kým povídat o knihách :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky miluju čtení!:))) a ostatní taky nečtou

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi ráda čtu a taky velmi ráda chodím do hospody, to se asi nevylučuje :)) V rodině čte máma a trochu bráška. Ségra, ačkoliv nečtec, přečetla poctivě povinnou literu k maturitě. To já jako čtivec jsem se na povinnou četbu pořádně vyflákla :)

    OdpovědětVymazat