úterý 8. října 2013

Až na dně, aneb na pokraji nervového zhroucení

Předem varuji, že tento článek bude trošku depresivní, budu si zde vylévat srdíčko a hrozí, že se v textu objeví vulgarity. Takže pokud nechcete číst tento typ postu, článek nerozklikávejte a počkejte si zase na nějaká ta normální pěkná pochvalná písmenka. 


Jsou dny, kdy člověk opravdu cítí, že dnes to fakt není ono.. Právě tento pocit jsem měla dnes já. V noci jsem prospala všehovšudy dvě hodiny, protože se mě opět rozhodly navštívit křeče do břicha. Nebyla jsem unavená, byla jsem naštvaná a věděla jsem, že už mě po těch všech trablích, dnes položí na kolena sebemenší kritika, nebo věc, co se mi nebude líbit..

Na skandál jsem nemusela dlouho čekat. Nejdřív přišla šílená nálada třídní učitelky při hodině češtiny, už tehdy to ve mě lehce začalo bublat. Když zvonilo na hodinu fyziky, věděla jsem, že to nebude nic pěknýho.

Učitele na fyziku jsem přestala mít ráda ještě dřív, než jsem ho poznala. Nekolovaly o něm pěkné zvěsti, ale dala jsem mu šanci změnit své mínění o něm. On ho ale ještě zhoršil! Jestli jsem si někdy na základní škole stěžovala na fyziku, tak se hluboce omlouvám, protože tomuhle teprve říkám teror!


První hodinu fyziky se snažil být vtipnej, moc mu to nešlo, ale snaha se přece cení.. Podělal to všem ve chvíli, kdy se ptal na otázky jako:
"Porč voda v rybníce zamrzá od shora? Proč se brzdové destičky při brždění zahřívají? Proč při prudkém zabrždění autobusu padáme dopředu?"

S postupem dalších hodin se má nenávist vůči němu zvyšovala.. Začal mi do teorie míchat vzorečky a v tu chvíli jsem přestala zvládat. Jeden ještě chápu, ale když mi jich přitáhne víc a ještě mi ani nevysvětlí k jakým příkladům a jak je mám počítat, tak už se to ve mně fakt vaří!

Dnes přitáhl další dva vzorečky, který prej souvisí s těma předchozíma. Ale když nechápu ani ty předchozí, je to těžký že jo.. Když teda prokazujete nějakou tu snahu a poprosíte o vysvětlení, dostane se vám odpovědi, že tohle je látka ze základky a že už to dávno máte umět!


Vždycky jsem na základní škole prospívala s vyznamenáním.. Vždycky! A tohle jsme ve fyzice fakt nedělali.. Stejně jako několik dalších lidí jsem za nezodpovězenou otázku ohledně vzorečku dostala za pět. Jsem zvědavá, jak to bude celé pokračovat dál..

Fyziku mám pouze jeden rok a jednu hodinu v týdnu.. On nás to učí tak, jako bychom měli z fyziky snad maturovat, či co.. Sotva jsem se zvedla ze židle, začaly se mi do očí rvát slzy. Jsem nervově zničená a jsem si jistá, že rupnu z fyziky.. Když už mi ten předmět má jít, potřebuju v tom učiteli vidět kamaráda, člověka, kterej mi pomůže, když bude potřeba. A ne rivala, kterej mě leda tak potopí..

Dám si tabulku čokolády a snad bude líp..

Doufám, že vy mé milé se máte lépe než já..
Myslím na Vás..:-)
~ Domi ~

6 komentářů:

  1. Domi, tímhle se nenech zdeptat. ;) Jsem stejně stará jako ty, ve druháku na gymplu a kdybys viděla ty vzorečky co po nás ten náš de*il metá, ještě by ses smála. Jedno jsem se naučila, že s tím prostě nic neudělám, musím si k tomu sednout, vzít učebnici, sešit, příklady (nebo sbírku úloh) popřípadě internet a jde se na to! :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš asi pravdu, nic s tím neudělám, bohužel. Ale jsem z toho strašně zdeptaná, z toho jeho přístupu, jak dává najevo, že to my jsme tam ti blbci a on je ten chytrej. :-/ Nejspíš si k tomu taky budu muset sednout a naučit se..

      Vymazat
  2. Přesně tak! Nenech se zdeptat! Učitel fyziky je bez tak člověk, který ctěl být minimálně docentem někde ve výzkumném ústavu a hold na to asi nebyl dost chytrý a tak se vozí po vás. Musíš teď zabrat. Domluv si doučování, uč se to o víkendech a hlavně se jím příště nenech vydeptat. Že to máš umět ze základky, samozřejmě že ano, ej to přeci základní učivo, ale je přeci fajn to zopakovat, když na něj navazujete. Takhle bych mu to řekla já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evelinko, nejhorší na tom je, že já mu nedokážu nic říct. Bojím se cokoliv říct, protože mám strach z jeho reakce, že se po mě poveze. Jsem před ním vyklepaná. Začnu makat a ukážu mu, že na to mám.
      Děkuju. :-*

      Vymazat
  3. Rybníky zamrzají od vrchu, protože okolní studený vzduch je nahoře venku nad rybníkem a ne ve spodu? Brzdové destičky - protože třením vzniká teplo? Zkus si mnout ruce. A to brždění, to bude mít něco společného se silami, ne? Autobus se zastaví, ale ty se prostě pohybuješ dál dle toho prvního pohybu? Tohle bych asi nedokázala vysvětlit. Ale předchozí otázky nejsou těžké.
    A co potřebuješ vysvětlit na vzorečcích? Víš, co znamenají jednotlivé části a nějakou tu veličinu jsi schopná si odvodit, ne? Hodně důležité jsou jednotky, z toho si odvodíš, jak asi vypadá vzorec. Např. Km/s Bude dráha/čas - to je rychlost.

    Jinak samozřejmě jeho chování neomlouvám. Pokud není schopný odpovědět na dotaz, tak je to vůl a není učitel.

    OdpovědětVymazat