středa 4. prosince 2013

Ochutnávka olejů a Vánoční oživení

Využila jsem situace, že jsem tento týden na intru sama a vydala se na plánovanou akci obchůdku HerBio. Šlo o ochutnávku olejů. Moc jsem nevěděla co od toho čekat, jak to bude celé probíhat, jaké oleje budou v nabídce a co všechno uvidím. Šla jsem tam opravdu s rozporuplnými pocity, ale jedno jsem věděla, že se strašně těším a jsem zvědavá.


Hned jak jsem se do HerBio dostala, ujala se mě příjemná paní, dala mi katalog a strávily jsme skoro hodnu krásným povídáním o olejích. Dozvěděla jsem se mnoho nových věcí a ochutnala pár výborných olejů.


Všechny oleje jsou lisované za studena, některé jsou pouze kosmetické, jiné jsou určené pouze k vnitřnímu použití a dalšími se můžete namazat zevnitř i zvenku. :) Měla jsem možnost ochutnat olej z lískových ořechů, dýňový olej a nespočet dalších olejů pěkně očuchat.
Nejvíc jsem se těšila na ochutnávku pistáciového oleje, ale ten už bohužel nebyl, když jsem se do Herbio dostala.

Celé to bylo hodně zajímavé, bavilo mě to a chvílemi jsem si při povídání s milou paní připadala jako někde na kafi s kamarádkou. :) Oleje jsou skvělá věc, ale já nevím, asi nejspíš zůstanu jen u jejich vnějšího používání.

Olej jsem si dnes žádný nekoupila, ale prozkoumala jsem nabídku čajů a i když neměli Adventní sadu, pro kterou jsem původně šla, do oka mi padl sypaná čajík Bílé Vánoce, který i přes sáček výborně voněl. Už se těším až si ho uvařím a zachumlám se do peřin.
Jediný problém je, že mi chybí takové to sítko, abych nemusela čajík pít i s těmi sušenými kousky. Ale já fakt nevím, kde mám tuhle věcičku sehnat.


Po více než hodině strávené v provoněném přírodním obchůdku jsem se ještě rozhodla jít prozkoumat Vánoční trhy. Překvapilo mě množství stánků, dám ruku do ohně za to, že loni jich tolik nebylo. Ale celé to bylo stejné krásné, jdete rozsvícenou Plzní a dýchá na vás Duch Vánoc. :)

Můžete se pokochat několika fotkami co jsem stihla vyfotit.





Kdo by se chtěl taky dostat do Vánoční nálady, může kliknout sem a hodinku poslouchat vánoční písničky. Já už to snad umím i nazpaměť. :)


6 komentářů:

  1. Tak se zpožděním se k dostávám k receptu na slané hvězdičky.

    480g hladké mouky
    160g másla
    2 vejce
    1 polévková lžíce octa
    1 prášek do pečiva
    a trochu soli.

    To vše se smíchá dohromady a mělo by vzniknout těsto, které půjde krásně rozválet. Pokud by se ti zdálo hodně lepkavé stačí přidat mouka a když naopak tak trošku mléka, aby se to lépe spojilo. Těsto rozpůlím na dvě půlky, které následně vyválím na pomoučeném vále, aby se mi nelepilo k válu a lépe se vykrajovalo, cca na 3mm. A teď už jen vykrajuji tvary podle libosti. Dám na plech s pečícím papírem potřu rošlehaným žloutkem a následně zdobím a kořením. V tom se můžeš též hodně vyřádit. Nejraději používám koření na Steaky nebo na kuře gril, jelikož má trochu výraznější chuť. Dozdobím plátkem mandle, lněnými semínky nebo sýrem :) tak snad bude chutnat, přeji dobrou chuť :)

    OdpovědětVymazat
  2. jeee..vánoční trh v Plzni, v Plzni jsem už nějaký ten pátek nebyla..a ty trhy mi fakt chybí :-(
    ChickWithKick and her life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to musíš určitě zase přijet! :)

      Vymazat
  3. Taky bych si dala nějaký dobrý olej. :D
    Vánoční trhy vypadají moc hezky. Mám ráda tu atmosféru, tedy na těch našich, samozřejmě, ale to je asi všude podobné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D An..:D
      Taky mám tu atmosféru ráda..:)

      Vymazat