středa 22. ledna 2014

Rozdíl mezi hrdinou a zbabělcem je ve směru běhu

Říkala jsem si, že v poslední době se tu objevilo pár motivačních článků, doufám že se vám tento typ psaní líbí, protože dnes jsem tu ještě s jedním takovým postem. Takže pro toho, kdo na tyto řeči není zvědavý, počká si na další článek, budou to recenze na ostatní Nonique produkty, co mám doma.

Vysokoškoláci mají zkouškové, čekají je státnice a jsou ponořeni do učení. Já, jakožto středoškolák jsem byla v uplynulých dvou týdnech taky zahrabána v učebnicích a snažila se do sebe narvat co největší množství látky, aby mé pololetní vysvědčení za něco stálo.
Dnes jsem napsala poslední test, známky jsou uzavřené a já jsem dá se říct spokojená. :)

Tenhle psychický nápor na mě v posledních dnech byl větší, než jsem byla schopná unést. Neustálé migrény, bolest žaludku a kolaps v tramvaji necháme stranou. Teď se podíváme na psychický stránku věci. Jsem nervák, neustále se snažím podávat co nejlepší výkony a nedostatek spánku a únava jsou v období pololetí naprosto normální, zvlášť na střední škole.

Na pololetní písemnou práci z matematiky jsem se připravovala týden dopředu, abych zvládla známku vylepšit na dobrou, s dostatečnou jsem se nehodlala smířit. Po napsání práce jsem měla relativně dobrý pocit. Ke mně se však o pár dní později dostala opravená práce vpředu s "dostatečně +" a přesně v této chvíli by se mi podlomily kolena, kdybych stála.

Práci jsem hned vrátila učitelce a doma se utápěla v slzách a depresích v posteli s filmem. Ten den se mnou nebyla řeč. Dostavil se pocit totální bezmoci a méněcennosti. Chtěla jsem všechno vzdát a vykašlat se na celou školu, protože na to prostě asi nemám.

Druhý den se ke mně práce dostala znovu, abychom udělali opravu a věděli, jak příklady počítat. Po několika stížnostech týkajících se špatně sečtených bodů jsem se i já rozhodla ty své přepočítat. A ano, tipujete správně, i můj počet bodů nesouhlasil s tím zapsaným. Chyběl mi přesně ten bod, který by mě z "dostatečně" posunul na "dobře".

Nechala jsem si body přepsat, opravit známku a jako by se ke mně v tu chvíli otočilo slunce. Paní učitelka přišla s tím, že to je jiná, a tak mi na vysvědčení dá trojku, ví že se snažím a dobrá pololetní práce je základ. A to byl zlomový moment. Od té doby už jsem zase ta usměvavá co svítí pro sebe a září pro ostatní.

Nevím, kdo se za mě modlil a proč mě napadlo body spočítat. Ale stalo se a já tak vyhrála (alespoň prozatím) svůj matematický boj. A proto tu pro vás mám dnes zase nějaký ten motivační citát.

Rozdíl mezi hrdinou a zbabělcem je ve směru, kterým utíkají, když křičí. A proto jestli právě utíkáš před problémy jako zbabělec. Otoč se a utíkej proti nim čelem jako hrdina. 

9 komentářů:

  1. No vidíš, a všechno nakonec dopadlo (aspoň v rámci možností) dobře. A tak to bývá se spoustou věcí... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluj k lepší známce Domi. Držela jsem pěsti a vyplatilo se! Sama vím, jaké to je, když se na něco učíš a pak ti to nevyjde. Na vysoké škole jsem to zažila nesčetněkrát. Jediné, co jsem si z toho vzala, je to, že to beru všechno s rezervou. Už se tak nestresuju. Chápu, že středoškolákům jde o známky. Mě o ně šlo taky. Ale ted, když mám střední školu za sebou, vím, že na známkách nezáleží a hroutit se z toho je prostě blbost ;) Důležitější je to, co má člověk v hlavě a ne to, co se naučí z knížek. A ty mi přijdeš jako chytrý člověk, takže si z toho nic nedělej, když něco nevyjde a ber to všechno s rezervou ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, jsi zlatá, děkuju moc! :*
      Ne všem mým spolužákům o známky jde, ale já se stále snažím být co nejlepší. Ale máš pravdu, známky inteligenci neukazují, moc se mi líbí jeden citát - Představ si slona, opici a rybu. Přijde k nim kantor a poví, že v rámci školského systému zaručující všem stejné podmínky, dostanou všichni stejné zadání, musí vylézt na strom. Takhle je to i v životě, pokud nedáme člověku možnost, aby se projevil po svém, vždy si budeme myslet, že je hloupý, stejně jako ta ryba, co na strom vylézt neumí. :)
      Tak snad i chytrá jsem, učím se brát věci s rezervou a ze všeho se nehroutit. :) Děkuju. :)

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že se bod našel! A gratuluju k výsledku, matematiku jsem nesnášela :) Na známkách opravdu nesejde, ačkoliv se nám to všichni snaží namluvit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Sabi. :)
      Matematika je zlo. :)

      Vymazat
  4. To znám, učíš se do noci, ráno piješ litry kávy, celý den hrozná ospalost a nakonec k ničemu. Jsem ráda, že se ti to tak povedlo, taky v jednom kuse vedu s matikou boj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje slova, Niki! :)
      Nakonec určitě vyhraješ. ;)

      Vymazat
  5. Mám ráda Pozitivní afirmace a motivační citáty:-)

    OdpovědětVymazat