čtvrtek 2. ledna 2014

Zkusme to v novém roce jinak

Máme tu druhý lednový den, druhý den nového roku. Není lepší příležitost k novému začátku, ke změně věcí, než je příchod nového roku. Mnoho z nás si dává novoroční předsevzetí a nebo nás prostě ke konci roku napadne myšlenka, co se nám v tom uplynulém roce povedlo a co naopak ne? Co bychom udělali jinak, nebo vůbec nedělali? Neříkejte, že jste nikdy nad ničím takovým nepřemýšleli. Konec roku k tomu přímo vybízí, zrekapitulujeme si ho a řekneme si, že ten další bude mnohem hezčí a povedenější. Všichni jdeme do nového roku s čistým štítem a s vidinou lepších zítřků.


Jenže štěstí a spokojenost nám ve většině případů nespadnou do klína sami, jako blesk z čistého nebe. Nejspíš budeme muset pro své pohodí něco udělat, nebudeme moci jen sedět a čekat. A proto se změnami začněme hned, není přece důvod vyčkávat. Ten pravý čas pro změnu není zítra, za měsíc nebo za rok, je právě teď.

Vezměte si papír, tužku a zrekapitulujte si svůj uplynulý rok. Jaké byly vaše úspěchy a neúspěchy? Nemyslete jen na to špatné, je dobré se pochválit a říct si "Jo, tohle se mi opravdu povedlo" ale podívejte se realistickým okem i na ty špatné věci, které jste příliš nevychytali. Pokud si tyto věci nechcete psát, stačí o nich jen zapřemýšlet, ale doporučuji spíše sepsání.

Už je váš papír popsaný a nebo máte vše rozmyšlené? Dobře. Teď si napište, co byste chtěli v tom novém roce 2014 dokázat. Chtěli byste si koupit nový notebook, potkat pravou lásku, být v práci povýšeni, přestat být vztahovační? Všechno tohle si sepište a k tomu napište postup jak toho dosáhnete.

Když budete mít tohle všechno před sebou, hned vám to snažení půjde líp. Nechte si papír na nějakém viditelnějším místě a nebo ho noste s sebou v kabelce nebo v peněžence. Vaše podvědomí si mnohem lépe zapamatuje to co vidí, než jen to o čem přemýšlíte. Tak to zkuste, dejte tomu šanci.


Všichni můžeme něco změnit. Každý si můžeme ten svůj nový rok udělat po svém. Pokud chceme aby byl stejný jako ten předchozí, stačí když budeme jen sedět a nic nedělat, nebudeme pracovat na svém štěstí. Pokud nám to stačí a jsme takto spokojeni, nikdo nemůže říct ani slovo. Protože je to náš život, ne jeho.

Pokud ale nejste spokojeni s tím, jaký byl váš předchozí rok, není nic jednoduššího, než se vymanit ze své zóny pohodlí a začít dělat něco jinak. Stačí když začneme maličkostmi. Cesta k úspěchu je dlážděna malými změnami. A tak se do toho pusťme. Pomalu ale jistě se začněme posouvat dopředu. Stačí si jen zvyknout a ono to už potom půjde samo a bude to mnohem jednodušší, než jste si kdy dokázali představit.

Abyste si nemysleli, že tu jen bezmyšlenkovitě kecám. I já jsem se rozhodla něco změnit.
Moji rodiče jsou už dlouhou dobu rozvedení a já nemám moc dobrý vztah se svým otcem, on tam totiž skoro žádný citový vztah není. A já se to rozhodla změnit, samozřejmě to nebylo ze dne na den. Už dlouhou dobu jsem přemýšlela nad tím, jak to udělat, jak začít. Bylo mi jasné, že můj táta ten první krok neudělá, takže to zůstalo na mě. Už několikrát jsem měla rozepsanou sms zprávu o tom jak mi chybí.. Ale nikdy jsem ji neodeslala.
Až o Vánocích.

Pořád si myslím, že jsou Vánoce časem zázraků, a proto jsem taťkovi poslala Vánoční přání. Odpověď se dostavila ještě dřív než jsem čekala. Mohla jsem tak oslavit první úspěch a odškrtnout si pomyslný první krůček na dlouhé cestě k taťkovi. Situaci jsem pak zase chvíli nechala volný průběh a 31.12 se odhodlala k dalšímu malému krůčku. Sepsala další sms zprávu s žádostí o setkání, třeba v restauraci na obědě. Odeslání předcházela dlouhá doba přemýšlení, ale zpráva nakonec doputovala k majiteli a ten kladně odpověděl. Já si tak odškrtla další pomyslný krůček a teď se připravuji na setkání.


Neříkám, že je to lehké. Začátky jsou to nejtěžší. Věděla jsem, že to lehké nebude a do toho jsem s tím šla. Ani vaše změny nebudou lehké, ale všichni  to zvládneme. Ve svých změnách máte mou plnou podporu, držím nad vámi svá ochranná křídla a chválím vás za každý malý úspěch a krůček vpřed.

Tak s úsměvem do toho! ;)

zdroje obrázků: obr. 1, obr. 2, obr. 3.

2 komentáře:

  1. To je moc hezké. Ať se Ti v novém race daří budovat vztah s tatínkem i nadále. Já o něj bohužel před rokem a půl přišla, chybí mi moc, tak radím, ať se toho vztahu za žádnou cenu nevzdáš.
    Doufám, že rok bude úžasný. :)
    (Mimochodem, jak to vypadá s tím očním krémem? :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snad se bude dařit, byla bych moc ráda..:)
      To mě mrzí..:(
      Taky doufám, že všichni prožijeme krásný rok!

      Vymazat