čtvrtek 27. února 2014

Poprvé u soudu

Studium veřejné správy na velké známé škole má i své výhody. Časem se dostanete do míst, kam byste se jen tak nedostali. V prváku jsme byli na Pražském hradě, pořádá se u nás zájezd do Osvětimi, Paříže, Londýna nebo Španělska, čeká nás cesta do Poslanecké sněmovny a včera jsem se poprvé podívala k soudu.


Mě, jakožto uniformovému nadšenci, bylo upřímně tak trochu jedno za co toho týpka budou soudit, jaký bude a co provedl. Viděla jsem pěknou ochranku u vchodu a dva namakaný frajery jako eskortu. Joo, pěkná představa.

Ráno jsem se donutila vstát o půl hodiny dřív než obvykle, po delší době si zase vyžehlila vlasy, na ksicht namalovala obličej a v tričku, sukni, šátku, kabátu a kozačkách vyrazila do školy. Dovolím si říct, že zrovna včera mi to vážně slušelo, zase jednou za dlouhou dobu.

Po čtyřech hodinách strávených ve škole jsme vyrazili k soudu. Můj plán byl následující - když bude ochranka pěknej chlap, do zadní kapsy od sukně si strčím nějaký kovový předmět, abych při průchodu "ochranným rámem" pípala. On tam ale nebyl pěknej chlap.. S detektorem u rámu stála ženská a čtyřicátník s pivním pupkem..

No ale nevadí.. V určený čas jsme si posedali do lavic v soudní síni. Opravdu moc pěkná místnost. Po chvíli eskorta přivedla obviněného. Tomuto člověku bych opravdu chtěla vidět do hlavy, jeho pohledy když přicházel, nebo se k nám jednou otočil, když odcházel, byly opravdu zajímavé.

Jeden ze dvou policistů z eskorty byl fakt pěknej. Ale s největší pravděpodobností zrovna nemocnej. Neustále soudci do výkladu smrkal a bylo vidět, že mu není nejlíp. Budoucího manžela jsem tedy stále nenašla.

Abych ale nepřeskočila to důležité - jednání.
Pan byl momentálně obviněný z krádeže čtyř řasenek značky L'Oreal v celkové hodnotě více než 1000 kč. V minulosti už jednou ukradl několik balíčků o.b. tamponů.
Zjevně také kosmetický nadšenec. ;))
Odsouzen byl k devíti měsícům veřejně prospěšných prací do věznice s ostrahou.

Pro mě bylo soudní líčení úžasným zážitkem. Konečně vím jak to celé probíhá, jaká je funkce státního zástupce a obhájce.

zdroj

14 komentářů:

  1. mám dost, jsi stále vtipnější se svou uniformovanou úchylkou:))) no a krádež pána mě taky rozsekala:DDD uplně to vidím...."ty pepine, potřebuju tampony, sežeň to a hned" :DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že se bavíte, holky :D Už jsem si začínala myslet,že nejsem vůbec vtipná :D
      Mě krádež tohoto pána taky rozesmála, ale v soudní síni, kde bylo zrovna v této chvíli hrobové ticho to zas tak dobře nešlo. :D

      Vymazat
  2. Dobře borec! :D Je mi líto, že jsi ještě nenašla svého muže :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Frajer, viď! :D
      To mě taky, ale říkám si, že si dává na čas, tak alespoň bude stát za to. :)

      Vymazat
  3. Chudák odsouzenec, třeba tak taky jednou dopadneme, až nám dojdou peníze. :D
    A chudák eskorta. :)
    No, tak třeba příště. :)
    V Osvětimi jsme se školou byly taky, moc veselé to nebylo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Které utratíme za kosmetiku, že :D
      Já se nakonec rozhodla že nepojedu, asi by to nebylo nic pro mě.

      Vymazat
  4. Tvoje úchylka mě fascinuje..a stejně jsem nakonec zvědavá, jestli si někoho v uniformě vezmeš nebo ne...Jůů, u soudu by se mi taky líbilo...parádní zážitek.

    OdpovědětVymazat
  5. Vzrušující případ! :D Chudák soudce, místo aby soudcoval opravdovým případům, žeší kosmetiku :D
    My se školou taky byli u soudu, ale jednalo se o bankovního lupiče, který si tak přišel na tři sta tisíc. Už si ani nepamatuju, jak dopadl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No viď že jo, taky mi to přišlo hrozně zajímavý :D
      Já bych byla radši pro nějakou vraždu. :D Jsem sadista, já vím :D

      Vymazat
  6. DOMI! Já z tebe padnu! Těším se na další tvoje hledání ideálního uniformovaneho muže :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně někdo oceňuje můj smysl pro humor! :-D Určitě to ještě bude zajímavý.. :-D

      Vymazat
  7. Hihi :-D tak ten konec mě fakt dostal - "kosmetický nadšenec" :-D

    OdpovědětVymazat