neděle 27. dubna 2014

Čokoládu? Raději ne..

Když jsem kdysi četla článek u Bebe o tom, jaké trable jí v bříšku dělá pití mlíka, jakožto mlékomilovníka mi jí bylo upřímně líto a při každém velkém hrnku s Latté nebo kakaem jsem na ní myslela. Měla jsem ale radost, že mě nic takového netrápí a moje zažívání je vlastně idylické.. 

Ale nic netrvá věčně, že ano.. 
A tak došlo i na mě. 
Mohla jsem jíst naprosto cokoliv a nepřibrala, nikdy mi z míchání různých potravinových kreací nebylo ani trochu špatně. 
Pak to ale přišlo, můj organismus se začal stavět na hlavu a pravidelné vyprazdňování bylo naprosto tabu. Ze začátku mi to bylo vlastně jedno, prostě mě jen občas bolelo břicho, vzala jsem prášek a byl klid. Když jsem se ale začala odmítat cpát chemií, při neuvěřitelných křečích a proklínáním toho všeho, co jsem zase snědla a nehlídala si, kdy jsem sakra byla naposled na záchodě mi došlo, že tady problémy teprve začínají.
Trvalo to dlouho, přineslo to hodně křečí, ale přišla jsem na původ břichobolu. 

No neříkejte, že byste odolali..
Křeče byly největší právě tehdy, když jsem do sebe nasoukala tabulku čokolády, pro kterou bych byla schopná zabít. Je to přece ČOKOLÁDA! Štěstí v životě každé ženské, jsme spolu v radosti a depresích, milujeme se.. 
Jakmile jsem snědla čokoládu, mohla jsem si dát klidně řízek, koláčky, kyselý okurky, dort a to celý zapít Latté a nic mi nebylo (otestováno včera). Nikdo mi prostě nedopřál můj čas na toaletě. 
Učím se přestat milovat čokoládu, ale když před vás někdo postaví čokoládovou fontánu, prostě si musíte dát! A tiše doufáte, že vám zrovna tentokrát bude dobře. 
Večer vám ale dojde, že jste si to fakt dávat neměli.. Že vám měl radši někdo urazit ruce, než abyste strčili tu čokoládu do pusy..

Mým velkým pomocníkem se stalo Psyllium. Když jsem byla jednu dobu naprosto zoufalá v křečích byla dvakrát do týdne, hledala jsem přírodní cestu, jak organismus srovnat a vysvětlit mu, že vyprazdňování je vážně potřeba. 
Koupila jsem nejmenší sáček psyllia a teď se několikrát týdně ráno přemáhám vypít tohle zvláštně konzistenčně navržený pití. 
Ale ono to vážně pomáhá! :) 
Stačí týden ráno pravidelně vyslopkat skleničku Psyllia a zase máte se zažíváním na chvíli klid. Já pak vždycky nějakou dobu vynechám a křeče se vrátí, to je ale moje blbost, že jo. Chce to vážně pít pravidelně a výsledky se dostaví.  

S čokoládou se i přesto musím rozloučit, moje tělo jí odmítá a tady už nepomůže ani Psyllium. A tak si pomalu zvykám a snažím se najít si zdravou závislost, ať to alespoň k něčemu je. :)


Protože jsem byla včera na rodinný oslavě, kde bylo hafo jídla, většinou nezdravýho, chtěla bych se zeptat vás, zda máte zkušenosti s nějakým detoxem nebo čajem na pročištění organismu? Beru všechny rady a tipy! :)

A jaká potravina nedělá dobře Vám? 

18 komentářů:

  1. To si nedovedu představit, čokoládu miluju a tabulku snim klidně na posezení. Naštěstí zatím můžu taky jíst co chci a nepřibírám, mám dobrý geny, tak doufám, že mi vydržej, jinak by už ze mě byla koule.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Charmedko, taky mi dřív nedělalo problém sníst tabulku na posezení, teda já bych to zvládla klidně i teď, ale pokoušet to nebudu. No vidíš, zapomněla jsem napsat, že už taky začínám přibírat. Ale to se dá vždycky napravit cvičením, že. ;)

      Vymazat
  2. Bobííí Tobě nedělá dobře čokoláda? Tak je do týdne po Tobě! Musíme rychle něco vymyslet, než Ti dojdou zásoby, které Ti kolují v krvi. Já teda s Psyliem žádné zkušenosti nemám, a s čištěním organismu taky ne. Vlastně bych se nad sebou měla zamyslet a něco s tím udělat (a ne jen si jednou za čas uvařit čistící čaj!).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už je to tak, bobku :( Taky se snažím najít nějakou náhradu, ale zjišťuju, že čokoláda prostě nahradit nejde! :( Snad mi v krvi ty zásoby ještě chvíli vydrží!
      Tak to jsme na tom podobně :D

      Vymazat
  3. Jééé, Domi, to je mi děsně líto s tou čokoládou :-( ale na druhou stranu mám radost, že ti pomáhá aspoň to Psyllium! :-)
    A jinak... to víš, že čas od času neodolám a třeba ovesné vločky si zaleju šálkem mléka. Jo. Vím, že mě čeká bolení bříška, ale jednou za čas prostě dostane chuť přednost :-D mimochodem - zjistila jsem, že to není tak hrozné, když slopkám BIO mléko. Ne čerstvé z automatu (to prohání) a už vůbec ne z krabky (bych se nejspíš obrátila naruby druhým koncem :-D ale třeba to od Olmy nebo "Amálka", či jak se to jmenuje :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bebe, tak kdyby nepomáhalo už ani Psyllium, to bych se mohla jít zahrabat! ;)
      Tak to já taky, čas od času prostě potřebuju doplnit cukr nebo obalit nervy a to umí čokoláda nejlíp. Ale potom to teda stojí za to. :/
      Jojo, vím jaké myslíš. :) Taky jsem zkoušela BIO čokoládku, ale s tou je to ještě horší, nejspíš to bude tím velkým obsahem kvalitního kakaa. :/ Takže nic, bohužel..

      Vymazat
  4. Jéje, to by bylo dost hrozné pro mě asi. :) Ale tak pro zdraví člověk zvládne ledacos. Pěkně pij psyllium! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen pro tebe, An. :) Ale dej si i za mě! :)

      Vymazat
  5. Domi, jestli chceš být ušetřena té hnusokonzistence psyllia, tak dobrá zpráva je, že se dá koupit i v tobolkách :o) v lékárnách i v DM.
    A s tou čokoládou je mi to líto :o(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ení, už jsem zjišťovala a o tobolkách vím, ale možná jsem trošku paranoidní, či co. Ale nějak mi přijde, že všechno má v sypké formě tak nějak lepší účinky, než když je to nacpáno do tobolek. :/ Takže radši budu při pití zavírat oči..:)

      Vymazat
  6. Tak já jsem naopak z toho druhého tábora těch, kdo si neumí představit sníst tabulku na posezení, to se mi nikdy nestalo a ani ani nestane :D Ale chápu, jaká trýzeň to musí být, úplně se čokošky vzdát. To mně kdyby řekli třeba o kávě, tak je vymalováno :-( Nepomohlo by třeba konzumovat jen nízkoprocentní čokoládu? Protože ty zažívací obtíže podle mě způsobuje kakao, takže čím větší podíl, tím pro tělo hůře a naopak. Což?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, to musíš vyzkoušet :-D Ježiš, ještě to tak, Latté se nevzdám. :) Zkoušela jsem, jak nízkoprocentní čokoládu, tak naopak čokoládu s vysokým procentem kakaa a zažívací obtíže se dostavily vždy. S nízkoprocentní sice nebyly tak markantní, ale stejně mi to za to nestojí. :/

      Vymazat
  7. ajaj, to je blbé, ale už aspoň víš příčinu... mě by zničilo jakékoliv omezení jídla - třeba spolubydla je celiak, no to bych nezvládla, já jsem neskutečný žrout :( ale když tělo poručí, tak se holt nedá nic dělat..
    mám jenom občas problém z přejezení, naposledy jsem u našich strašně rychle snědla večeři, ani jsem toho neměla nějak moc, ale úplně jsem to vyluxovala a pak mi teda bylo v noci strašně, jak kdyby se mi v břiše převalovaly kameny :( a taky teda okamžitě letím na záchod, když v jídle není něco dobré, mám totiž strašně rychlé trávení, takže do půl hoďky to moje střeva poznají

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono fakt kolikrát prostě nechceš, ale musíš..:/
      Jejda, tak to taky není zrovna dobré, ale důležité je, aby člověk věděl na co si dávat pozor.. ;)

      Vymazat
  8. Tak takové problémy mě zatím nepotkaly a doufám, že nepotkají. Plácám taky páté přes deváté a občas mám problém spíš opačný, který řeším nechemickým živočišným uhlím :)

    Jinak přeju ať ti je dobře a ať můžeš i nadále papat čokoládu! :) ♥

    By-Moni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti tyhle trable vyhnou, Moni. :)

      Děkuju :*

      Vymazat
  9. Zlato, to mě moc mrzí. Ale to už jsem ti říkala, když jsme se viděly osobně. Třeba se ti to po všech těch zdravých dobrůtkách srovná a ty budeš moct alespoň malý kousek čokolády ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Jéééé, to znám! Psyllium forever už od střední školy :). Já jsem se čokolády zase zřekla kvůli pleti a musím říct, že jsem byla blbá, že jsem to neudělala už dávno.

    OdpovědětVymazat