neděle 6. července 2014

Brownie v mikrovlnce? Za minutu? Jednoduchý?!

Nebudeme si nic nalhávat. Nikdy nebudu patřit mezi ty jedince, co budou kolem té tabulky čokolády na stole jenom chodit a dělat, že jí nevidí. A taky nikdy neodmítnu ty babiččiny hříšně dobré věnečky jen proto, že držím linii (někdo to sníst musí, když už se s tím napekla, přece se to nevyhodí).

A tak se často stává, že (když už není nikde zapadlá žádná čokoládička) chytne mě mlsná a hledám nějakou rychlou a chutnou dobrotu.
A znáte snad něco rychlejšího než buchtu v hrníčku, v mikrovlnce hotovou za minutu? Že prej je to hrozně jednoduchý a zvládne to každej.
Hm, už když tam tohle psali, mělo mi bejt jasný, že to nebude nic pro mě.

Ingrediencí bylo pár - 2 lžíce holandského kakaa, 4 lžíce hladké mouky, 3 lžíce vody, 2 lžíce oleje.

To je celkem málo položek.
Dám do hrníčku čtyři lžíce mouky (proč tam nikdo nenapsal, jestli mají být lžíce vrchovaté nebo zarovnané?! Pro jistotu dávám dvě a dvě), vrchovatou lžíci kakaa (to je jako dvě zarovnaný, že jo).
Smíchám to, je to nějaký málo hnědý, přidám půl lžíce kakaa a špetku skořice, ať to voní.
Objevim otevřenej sáček perníkového koření, tak ho tam taky trochu dám, ať přiblížím vánoční atmosféru. V tom mě napadne, že to bude určitě chutnat líp, když to trošku naběhne a tak tam hodim špetku prášku do pečiva.

zdroj

Je čas z toho udělat hmotu. Šoupnu do toho tři lžíce vody a dvě oleje. Už teď vidim, že to bude málo, tak přidám ještě jednu oleje.
Jen co do toho ponořím lžíci a míchnu, všechno se to na ní nalepí.
Sakra.
Mlíkem nic nezkazim, jenom dvě lžíce.
Pořád je to jako velká hnědá hrouda.
Kašlu na lžíce, přileju trochu oleje a trochu mlíka, vlastně víc mlíka.

Začíná to mít dobrou konzistenci.
Cukr nesmí chybět.

Z receptu na půl minuty se stala desetiminutová vyšší dívčí.
Konečně to šťastně dávám do mikrovlny.
Minuta - pořád je to nějaký nepečený.
Dvě minuty - Vypadá to jako buchta. Jo! A pak že to nezvládnu.

Rejpnu do toho vidličkou, je to takový vláčný, to bude tim mlíkem.
Jo, vlastně to chutná celkem dobře.
Akorát je to nějaký černý.. Vlastně úplně černý. Možná jsem tam fakt neměla dávat toho kakaa tolik.

Ušlehám k tomu home made šlehačku a je mi hej.
Příště už to bude lepší!
Tohle vylepšim, tamto vylepšim. Co na tom, že je z toho úplně jinej recept.
Kuchařky bych mohla psát!

10 komentářů:

  1. Pelíšku, ty máš novej design!!! :-O Čumim jak tele na nový vrata! (a teď si jdu přečíst tenhle článek... :)) )

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to musím zkusit :) Koukám, že jsi změnila design, hezké :)

    OdpovědětVymazat
  3. Brownies v mikrovlnce znám a občas dělám, teď si připadám docela jako king, že se mi to daří. :-D (Promiň.) Ten nový design je krásný! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klid Ilko, jsi King! :D A já looser, zase :D

      Vymazat
  4. :D Viděla jsem ty Tvé sušenky podle Péti, ale náhodou vypadají dobře (sice úplně jinak než podle předlohy, ale nikdo není dokonalý :D) Dokážu si ty brownies představit, do takových hrničkových akcí se raději nepouštím :D

    OdpovědětVymazat
  5. Prý Vánoční atmosféru :D Dobře jsi to předělala a výsledek je stejně nejdůležitější - takovým stylem často taky vařím a peču. :)

    OdpovědětVymazat
  6. :D:D Dost dobrý článek :D To já vůbec nejsem na sladké, ale ráda peču pro ostatní a to se s tím klidně drbu hodinu nebo dvě, když mě to pečení prostě baví.

    OdpovědětVymazat
  7. Zlato, jednou si tě pozvu domů a ty mi upčeš! :D :D :D Ale určo by to mohlo být skvělé a určo bylo. Člověk musí překonat tu konzistenci a pak mu to o to víc chutná :)

    OdpovědětVymazat