pátek 17. října 2014

Síla podpory

Teď už jsem opravdu strašně vděčná za všechny ty nehezké věci a karamboly, které mě v životě potkaly. Za všechny ty lidi, co se mnou zametli, co se ke mně nechovali hezky.. I za ty těžkosti, se kterými bojuji teď.. 
Jasně, dřív jsem nadávala, byla jsem zklamaná a měla pocit, že si ze mě snad někdo dělá legraci.. 
Ale teď už jsem to pochopila. Nemělo mě to odradit, zničit, zabrzdit.. Mělo mě to posílit, ukázat směr, posunout.. Mělo mi to umožnit pochopit věci, který bych bez toho nevěděla.. 

A účel byl splněn. Jsem si naprosto jistá, že momentálně se nacházím přesně tam, kde bych měla být. Že jsem přesně taková, jaká mám být. A že vím věci, které mám vědět. 
Díky za to, že ke mně dobré věci nepadaly z nebe. Že jsem je nedostávala zadarmo a nevyrostl ze mě rozmazlený jedinec, neschopný se o sebe postarat a hroutící se z každé maličkosti. 
Osobně bych řekla, že jsem docela silný jedinec, dokážu se vyhrabat z různých věcí, v hlavě to mám celkem srovnané (dokud se neobjeví chlap) a můžu na sebe být hrdá. 

Miluju ty chvíle, kdy můžu rozdávat dobrou náladu lidem kolem sebe. Kdy je mi tak dobře, že bych zásobila celou Plzeň i s okolními vískami. Když cítím, že někomu z mých přátel není úplně hej a konverzace se mnou ho zase postaví na nohy, že má díky mně lepší den, že najednou chápe, že ono to vážně není tak černé, jak se teď zdá. 
Nebo když už ten člověk přijde a poprosí o pár pěkných pozitivních slov nebo o objetí. Jsem neskutečně ráda, že si za mnou lidi chodí pro optimismus. 

zdroj
Ale i když se zdá, že jsem pořád šťastná, že mám dokonalý život bez starostí a je mi pořád skvěle. 
Tak opak je pravdou. 
Vážně nemám dokonalý a bezstarostný život, vážně mi není pořád hej, vážně mě hromada věcí trápí. 
Jenom se většinou snažím brát věci pozitivně, problém je problémem jen tehdy, když se na něj rozhodneme takhle dívat.. A nikdy není trvalý, jednou to přejde. 

Ale jsou chvíle, kdy i já brečím
A přesně tehdy potřebuju, aby taky někdo přišel za mnou, aby mi řekl, že mě má rád, že to všechno zvládnu, že je tady pro mě.. Že jsem skvělej člověk, že zase všechno bude dobrý. 
A takoví lidé mi občas chybí. 

Lidé zapomínají dávat najevo, jak mají jiné rádi. A to je velká škoda. Člověk by měl občas slyšet, že ho má někdo rád, že je skvělý a nebo nějakou chválu na dobré vlastnosti. Každému z nás to pomůže, každý to občas potřebuje.
Neříkám vám, že máte být závislí na chvále od ostatních, musíte se umět chválit především sami.. 

Ale podpora je důležitá věc. 
I když jsem se naučila chválit samu sebe a přišla jsem na to, že je to mnohem důležitější, než aby za mnou nestále někdo chodil a plácal mě po rameni. 
Taky potřebuju občas dodat tu odvahu, doplnit dobrou náladu a zásobit se optimismem. Potřebuju slyšet, že mě má někdo rád, že mu na mě záleží a že mě potřebuje. 

Tak prosím. Začněte říkat svým přátelům a drahým polovičkám, že vám na nich záleží. Obejměte je, kupte kytičku nebo čokoládu. Ne k narozeninám, svátku ani k výročí. Prostě jen tak, protože chcete. 
Uvidíte, že budou překvapeni, ale velmi mile. :) 

Chci poděkovat vám všem, že jste tady se mnou, že za mnou stojíte a čtete moje články. Děkuju vám, co se i teď nebojíte a hlavně nezapomínáte říkát lidem kolem sebe, že vám na nich záleží. 
A taky děkuju těm z vás, co se rozhodli poznat mě i z té osobnější stránky. Našla jsem mezi vámi opravdové přátele, kterým se nebojím napsat, když se utápím v slzách.. Dokážete mě rozesmát a postavit na nohy.. 
Díky za vás, díky za podporu, díky za čas, který do mě investujete. 
Mám vás moc ráda! 

14 komentářů:

  1. To je pěkné :)) Taky jsem ráda za to, co mi život přinesl, i to zlé, protože si člověk pak váží více maličkostí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. "mám to v hlavě srovnané - dokud se neobjeví chlap" tak to mě hrozně pobavilo :D. Jo, je to důležité, já sama mám problém mluvit o citech, jsem jako chlap :D, když někoho mám ráda, tak to přece dokazuju už tím, že s ním jsem, nemusím to furt říkat :D. A děkujeme ;)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yvonne, já ti dám pár lekcí, chceš? :D

      Vymazat
  3. :)
    Takový ty maličký věci pro potěšení jsou nejlepší (čokoška, pampeliška,..). Moc nechápu ten současnej trend, kdy si lidi dávaj dárky třeba za 5 tisíc (všechny páry okolo mě to tak dělají a to i když ten vztah sami nevidí jako úplně perpektivní..).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to nechápu, mnohem hezčí mi přijde třeba ta pampeliška :)

      Vymazat
  4. "Dokud se neobjeví chlap" :D. A víš co? Zajímalo by mě, která z nás to takhle nemá :D.
    Každopádně je fajn, když i ten chlap dokáže podpořit, poplácat po rameni a říct TO BUDE DOBRÝ.
    Tahle krátká větička je podle mě strašně důležitá a je vcelku jedno od koho zazní. Když je to v tu pravou chvíli, kolikrát vážně pomůže... Tak si vzpomeň, až to nebude zrovna růžový jak ti říkám TO BUDE DOBRÝ :o*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych chtěla takovou potkat, Deni :D
      Přesně tak, je fajn to od toho chlapa slyšet. :)
      A moc Ti děkuju, budu si to pamatovat. :) :-*

      Vymazat
  5. To je úžasně pozitivní článek a moc mě povzbudil :) ja taky byla ještě nedávno plna optimismu, ale potkala jsem chlapa (přesně jak píšeš) - achjo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě článek povzbudil. :)
      A jéje, chlap... :D Hodně sil! :D

      Vymazat
  6. Skvělé, skvělé!!! Ano, i já jsem šťastná, spokojená, vyrovnaná a klidná, i když se mi nedaří, i když mi lidé házejí klacky pod nohy a i když můj život nikdy nebyl procházkou růžovou zahradou. Překážky tu nebyly pro to, aby mě zničily, ale abych mohla vnitřně růst a objevit to, co je v životě opravdu důležité. Poskládal se mi žebříček hodnot a jsem za to moc ráda. Jsem vděčná za lidi, kteří mi ublížili, protože díky nim jsem mnohem dál.... Je úžasné, když problémy lidi nezlomí, ale posílí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Amelko! Můžu jen a jen souhlasit.

      Vymazat