sobota 1. listopadu 2014

Může někdo jako já rozdávat moudra? Inspirovat?

Společnost trpí dojmem, že holka v mém věku je blbá, neví nic o životě, nemá vyspělý názory, neví co chce a vlastně by se jí mělo zakázat svobodně se rozhodovat. Protože je to vlastně pořád ta šílená puberťačka, jejíž jediná starost je, co si dá v sobotu v baru k pití..
Hodně tady pracují předsudky.. Setkala jsem se i s tím, že člověk trpěl tak velkými předsudky, že se mnou odmítl jednat, protože taková mladá holka jako já se mu přece nemůže rovnat. Co nového by mu mohl někdo v 17ti letech říct?

Neříkám, že si za tuhle škatulku my mladí nemůžeme sami. Protože můžeme. Polonahé fotky na sociálních sítích, statusy o ničem plné pravopisných chyb a vulgarismů.
Když jsem občas v tramvaji svědkem nějaké konverzace mladých slečen o tom, že v pátek se vyspala s Petrem, v sobotu s Davidem a neděli strávila u Martina (všechno z první ruky, s peprnými detaily pro celou tramvaj..) a následně se kamarádce chlubí, jak ten dnešní test hrdě opsala z taháku.. Taky se občas zastydím, že patřím do téhle věkové kategorie..

A pak se těm předsudkům vůbec nedivím.
Proto jsem se dřív tak strašně bála projevovat svoje názory. Styděla jsem se za to, jak vnímám svět. Protože jsem okolo sebe neměla nikoho ve stejné věkové kategorii, kdo by věci viděl stejně..
Ale jsem za to vážně ráda. Vidím v tom jakousi svou originalitu a něco, co je moje.. Nikdo mi nemusí radit a říkat, co si mám myslet.. Zvládnu to sama. 


Jedna slečna mi kdysi k článku napsala komentář, že když poprvé narazila na můj blog a viděla, kolik je mi let, chtěla hned stránku zavřít, protože 17ti letá žába ji přece nemohla nabídnout nic nového. Nejspíš čekala zápisky z pubertálních večírků. :))
A omluvila se, že se mýlila, že mám hodně co nabídnout. :)

Pořád si tenhle komentář pamatuju, protože to je něco, co se nezapomíná. Díky za tenhle názor i za počáteční nedůvěru. :)
Je vlastně fajn, že mi někdo zpočátku nevěří.
Buď nade mnou úplně zanevře a nebo mi dá šanci. A já teď díky vám vím, že ji dokážu obhájit a že mám co říct.

Možná si někdy pro články beru příliš velká sousta, taky se možná občas pletu. Ale to co dělám, dělám ráda. Občas je to i pro mě taková malá challenge.
Napsala jsem hodně motivačních článků, nesčetněkrát šla z kůží na trh a ani nevíte, jaký jsem měla občas strach, co na to řeknete.. Ale vaše komentáře mě hrozně baví, učím se i od vás.

Je jenom na vás, jestli si z mých článků něco vezmete, nebo jestli je chodíte číst pro zasmání. Nechci a nebudu nikoho nutit, aby se řídil tím, co já mu říkám. Jen jsem hrozně ráda, když někomu ukážu nějakej směr, když má díky mě lepší den, když ho pobavím..

Takže.. Vážně nevím, jestli mám na to a jestli si můžu dovolit tyhle články psát. To neposuzuju já, to musíte udělat vy.
Ale jestli jsem někdy někoho z vás motivovala a inspirovala. Jsem za to vážně ráda!

zdroj

6 komentářů:

  1. Super Domčo, taky někdy jen v tramvaji/vlaku nevěřícně koukám, když to poslouchám, tak jsem ráda, že to neplatí na všechny a spíš naopak takovýhle slečny by se za ty svý názory měly stydět :-) Terka (z Plzně:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Terezko! :) Děkuju za komentář. :)

      Vymazat
  2. Blázínku, znám Tě několik let a vím, jaká jsi. A ty jsi opravdu na svůj věk úžasná, obdivuhodná a skvělá. I já jsem si prošla podobným vývojem, ale mnohem později, moje cesta trvala dlouho. Ty jsi na tu správnou cestičku přišla mnohem dřív. Jsem ráda, že tě znám a že jsi taková jaká jsi. Ano, i já žasnu, na zastávkách autobusu, ve vlaku a když si přisednou puberťačky, mám chuť odejít... nechápu, jak jim jejich životní styl může vyhovovat....u tebe v kupé bych zůstala moc ráda a věřím, že bysme si měli co povídat i třeba tři hodiny do Ostravy:-) Zůstaň taková, jaká jsi, taková jsi jedinečná a nádherná. Díky Bohu za podobné dušičky jako jsi Ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už je ale doba, co se známe, viď, Marci? :)* Děkuju za krásná slova, ani nevíš jak moc mě to těší. Jsem vážně ráda, že si tohle myslíš a doufám, že tě nezklamu. :) A taky doufám, že si spolu, klidně i ty tři hodiny, někdy budeme povídat. :)

      Vymazat
  3. Prostě si předběhla svoji tělesnou schránku v duševním vývoji, jinak si to neumím představit ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ještě že to není obráceně! :)))

      Vymazat